Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A 21 napos diéta, és amit tudni kell róla

Diéta & Táplálkozás

A 21 napos diéta, és amit tudni kell róla

A 21 napos diéta során, egy a szervezetünk számára egészséges programban, akár heti egy kilónyi fogyást és szemmel látható eredményeket érhetünk el. A program 3 hétbõl áll és akár 6 kilótól is megszabadulhatunk testsúlyunktól függõen.

A kúra alatt mi magunk válogathatjukössze, hogy mit fogyasztunk; szem elõtt tartva, hogy egy nap maximum 1500 kalóriát vihetünk be a szervezetünkbe.

Fontos a változatosságon alapuló étrend a 21 nap során, hogy sok zöldség és gyümölcs fogyasztása mellett elegendõ vizet igyunk, megfelelõ mennyiségben fogyasszunk húst és tejtermékeket is, és ezzel garantáljuk a magunk számára a fogyást.

A program, mint minden más diétás program, kihívást jelent azok számára, akik korábban hagyományosan étkeztek,azonban három hét alatt érhetünk el vele fogyást, és az elért súlyunkat iskönnyen megtarthatjuk.

Az 1500-as kalóriaplafon mellett egy minimum 2,5 liternyivízfogyasztás az, amit napi szinten be kell tartaunk a diéta alatt. Aprófogások segíthetnek bennünket abban, hogy eleget tegyünk a megfelelõfolyadékfogyasztás kritériumának.

A napi öt étkezésünk elõtt 3 dl vizetfogyasztva máris teljesítettünk 1,5 liternyi folyadékot az elvárt mennyiségbõl,és máris csak további 1 liter elfogyasztására kell odafigyelnünk.

Fontos, hogy elsõsorban a tiszta vizet, mint folyadékforrást részesítsük elõnyben,alkalmanként fogyaszthatunk gyógyteákat.

A fennmaradó 1 liternyi mennyiséget esetleg 100%-os gyümölcslevekkel helyettesíthetjük, azonban a cukros, alkoholositalok a diéta során teljes mértékben tilosak.

Alkalmanként napi 1,5 dlvörösbor fogyasztása megengedett. A megfelelõ folyadékbevitel segít majdcsökkenteni az esetlegesen fellépõ éhségérzetet is, fõleg a diéta elején.

Jelentõs szerepe van a programban annak, hogy a napi 4-5 alkalommal étkezzünk. Megelõzhetõ a felesleges éhségérzet és biztosíthatjuk vércukorszintünk egyensúlyát, ha 3-4 óránként eszünk, ezzel a diétakövetelményeit is könnyebb lesz betartanunk.

Érdemes az esti étkezéseket úgyütemeznünk, hogy az éjszakai pihenés elõtt 3 órával együnk utoljára, hogy elegendõ ideje maradjon a szervezetünknek elégetni a bevitt energiát, és a szervezetünk valóban a pihenésre tudjon éjszaka koncentrálni a táplálékmegemésztése helyett.

Fontos ismét kihangsúlyozni, hogy az alkohol fogyasztása a diéta során tilos. Egy-egy ünnepi alkalom, családi esemény során megengedett aszáraz vörösbor fogyasztása, de csak maximum 1,5 dl mennyiségig és csak alkalmanként.

Ugyancsak kerülni kell a program során a cukrokat, a fehérliszteket, a tésztát, a rizst. Használhatunk azonban teljes kiõrlésû gabonákat,barnarizst és hajdinát. Gyümölcsök közül a banán, zöldségek közül a burgonyakerülendõ, viszont bármilyen más párolt zöldséget nyugodt szívvelfogyaszthatunk.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel