Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A 90 napos diéta alapjai

Diéta & Táplálkozás

A 90 napos diéta alapjai

A 90 napos diétával tartós fogyás érhetünk el, a közel 10 kgsúlyvesztést is magunkénak tudhatunk mindössze 3 hónap alatt. Hatékonyságánakköszönhetõen méltán ez az egyik legközkedveltebb diéta, bár az egyes tápanyagcsoportok szétválasztása miatt egyhangú étkezéseket jelent.

A 90 napos diétaelsõsorban azokat célozza, akik több év alatt nagymértékû súlyfelesleggelgyarapodtak, így nekik segít egészségesen és a jojó effektustól távol maradva fogyni.

A diéta alapja, hogy az egyes tápanyag csoportokat szétválasszuk azétkezéseinkben, ráadásul napokra elosztva, hiszen a kúra alatt a fehérje, a keményítõ, a szénhidrát és a gyümölcsnapok követik egymást.

A táplálkozástudomány szakemberei szerint az egyes élelmiszercsoportok szétválasztott fogyasztásával tehermentesíthetõ a gyomor, megkönnyíthetõ az emésztés folyamata, és megelõzhetõ a feleslegesen bevitt tápanyagok zsírráalakulása.

Mindezek miatt épít a diéta a fehérje, keményítõ, szénhidrát és gyümölcsnapok váltakozására, amik mellé havonta erõsen ajánlott beépíteni egyvíznapot is a látványosabb eredmény elérése és a szervezetünk méreganyagainakeltávolítása miatt.

A 90 napos diéta szabályait, az egyes napok sorrendjét, ha betartjuk tartós fogyást érhetünk el, hiszen három hónap alatt átalakíthatjukaz emésztõrendszerünk mûködését. A kúra megkönnyebbülést jelent a gyomrunknak,sõt ha magas vérnyomás problémákkal küzdünk, azon is segít.

A program elején a súlyvesztés azonnal nem nyújt látványos eredményeket, azonban a diétaszabályainak követésével a teljes program alatt igazán szembetûnõ hatásérhetünk el mindezt sportolás nélkül – még ha elsõre ez hihetetlennek is tûnik.

A 90 napos diéta akkor a legjobb választás számunkra, ha nehéz olyan fogyókúrásprogramot követnünk, ami sok lemondással jár. Hiszen ebben a programban szinte bármit ehetünk, csokoládét, tésztát, süteményt, marhahúst, bárányt.

Természetesen a legjobb eredményeket akkor érhetjük el, ha szemmel tartjuk akalória bevitelünket és az egészségesebb falatokat részesítjük elõnyben.

A 90 napos diéta során figyelnünk kell arra, hogy reggelire gyümölcsöt együnk és étkezzünk legalább öt alkalommal egy nap. A gyümölcsösreggelit követõen a napunk többi étkezésénél válogassunk az adott napnakmegfelelõ élelmiszercsoportnak megfelelõen.

Mindig tartsuk szem elõtt a szigorúsorrendiséget, vagyis fehérjenapot keményítõnap követ, keményítõnap utánszénhidrát nap következik, végül gyümölcsnappal zárjuk a sort, és fehérjenappalkezdjük elölrõl a programot.

A 90 napos diéta hátrányai közé sorolható, hogy a kalóriabevitelre, a zsírbevitelre és cukorra nem helyez hangsúlyt, nem szab meg ebben korlátokat.

Ha mi magunk a program során erre odafigyelünk – ahogyan a cikkbenazt fentebb is említettük – akkor látványosabb eredményeket érhetünk el.

Azorvosok sokszor ésszerûtlennek vélik a tápanyagok szétválasztását, ez azonbannem vitatja, hogy sokaknak ez a 90 napos diéta segített leadni a súlyfelesleget, így lehet, hogy a cikk olvasójának is éppen ez a program hozza majd meg régótavárt eredményeket a fogyásban.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel