Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A 90 napos diéta alapjai

Diéta & Táplálkozás

A 90 napos diéta alapjai

A 90 napos diétával tartós fogyás érhetünk el, a közel 10 kg súlyvesztést is magunkénak tudhatunk mindössze 3 hónap alatt. Hatékonyságának köszönhetően méltán ez az egyik legközkedveltebb diéta, bár az egyes tápanyag csoportok szétválasztása miatt egyhangú étkezéseket jelent.

A 90 napos diéta elsősorban azokat célozza, akik több év alatt nagymértékű súlyfelesleggel gyarapodtak, így nekik segít egészségesen és a jojó effektustól távol maradva fogyni. A diéta alapja, hogy az egyes tápanyag csoportokat szétválasszuk az étkezéseinkben, ráadásul napokra elosztva, hiszen a kúra alatt a fehérje, a keményítő, a szénhidrát és a gyümölcsnapok követik egymást.

A táplálkozástudomány szakemberei szerint az egyes élelmiszercsoportok szétválasztott fogyasztásával tehermentesíthető a gyomor, megkönnyíthető az emésztés folyamata, és megelőzhető a feleslegesen bevitt tápanyagok zsírrá alakulása. Mindezek miatt épít a diéta a fehérje, keményítő, szénhidrát és gyümölcsnapok váltakozására, amik mellé havonta erősen ajánlott beépíteni egy víznapot is a látványosabb eredmény elérése és a szervezetünk méreganyagainak eltávolítása miatt.

A 90 napos diéta szabályait, az egyes napok sorrendjét, ha betartjuk tartós fogyást érhetünk el, hiszen három hónap alatt átalakíthatjuk az emésztőrendszerünk működését. A kúra megkönnyebbülést jelent a gyomrunknak, sőt ha magas vérnyomás problémákkal küzdünk, azon is segít. A program elején a súlyvesztés azonnal nem nyújt látványos eredményeket, azonban a diéta szabályainak követésével a teljes program alatt igazán szembetűnő hatás érhetünk el mindezt sportolás nélkül – még ha elsőre ez hihetetlennek is tűnik.

A 90 napos diéta akkor a legjobb választás számunkra, ha nehéz olyan fogyókúrás programot követnünk, ami sok lemondással jár. Hiszen ebben a programban szinte bármit ehetünk, csokoládét, tésztát, süteményt, marhahúst, bárányt. Természetesen a legjobb eredményeket akkor érhetjük el, ha szemmel tartjuk a kalória bevitelünket és az egészségesebb falatokat részesítjük előnyben.

A 90 napos diéta során figyelnünk kell arra, hogy reggelire gyümölcsöt együnk és étkezzünk legalább öt alkalommal egy nap. A gyümölcsös reggelit követően a napunk többi étkezésénél válogassunk az adott napnak megfelelő élelmiszercsoportnak megfelelően. Mindig tartsuk szem előtt a szigorú sorrendiséget, vagyis fehérjenapot keményítőnap követ, keményítőnap után szénhidrát nap következik, végül gyümölcsnappal zárjuk a sort, és fehérjenappal kezdjük elölről a programot.

A 90 napos diéta hátrányai közé sorolható, hogy a kalória bevitelre, a zsírbevitelre és cukorra nem helyez hangsúlyt, nem szab meg ebben korlátokat. Ha mi magunk a program során erre odafigyelünk – ahogyan a cikkben azt fentebb is említettük – akkor látványosabb eredményeket érhetünk el. Az orvosok sokszor ésszerűtlennek vélik a tápanyagok szétválasztását, ez azonban nem vitatja, hogy sokaknak ez a 90 napos diéta segített leadni a súlyfelesleget, így lehet, hogy a cikk olvasójának is éppen ez a program hozza majd meg régóta várt eredményeket a fogyásban.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel