Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A fogyókúra reggeli nélkül mit sem ér: íme néhány kiváló diétás étel napkezdéshez!

Diéta & Táplálkozás

A fogyókúra reggeli nélkül mit sem ér: íme néhány kiváló diétás étel napkezdéshez!

Sajnos nagyon sokan úgy képzelik el a diétát, hogy az súlyos éhezéssel jár együtt és óriási lemondások kapcsolódnak hozzá, ezáltal például a reggeli vagy a vacsora elvétele nélkül lehetetlenség leadni felesleges kilóinkat.

Ez azonban nemcsak tévhit, de mindemellett rendkívül veszélyesnek is nevezhető az egészségünk szempontjából, hiszen a fogyókúra reggeli nélkül semmit sem ér.

Pontosítanánk: megfelelő reggeli nélkül, hiszen amennyiben a nap első étkezését szalonnával és fehér kenyérrel indítjuk, akkor gyakorlatilag elhasználtuk az összes bevihető kalóriamennyiségünket a napra úgy, hogy 10 órakor már farkaséhesek leszünk.

Ezért is rendkívül fontos, hogy megfelelő étellel indítsuk a napot, hogy ügyesen állítsuk össze a reggelinket, amivel kapcsolatban a cél leginkább az, hogy valóban egész napra megalapozzunk, tehát ügyeljünk arra, hogy lassan felszívódó, kalóriaszegény ételt válasszunk.

Egy cukros péksütemény vagy müzli ugyanis szinte percek alatt felszívódik a gyomorban, amivel csak a vércukorszintünk ingadozását, valamint az éhségérzetet biztosítjuk magunknak.

Próbáljunk meg fehérjedús reggelit választani

 Ha olyan reggelit szeretnénk választani, ami kimeríti a fenti alapelveket, akkor a legjobb, ha valami rostban gazdag, fehérjedús ételt fogyasszunk elsőként minden nap.

A lassú felszívódással rendelkező szénhidrátokat fehérjével elegyíteni ugyanis kiváló ahhoz, hogy nagyon tápláló, többnyire nagyon egészséges ételt vegyünk magunkhoz, amivel ráadásul az anyagcserénk is felpörgethető lesz.

Mindemellett egy ilyen kombinációtól biztosan rengeteg energiánk is lesz egész délelőttre, így ha kimarad a tízórai – de lehetőleg ne maradjon ki, hiszen a folyamatos és rendszeres étkezés legalább annyira lényeges –, akkor sem érezzük majd rosszul vagy éhesnek magunkat délig.

Hogy milyen fogyókúrás reggeliket válasszunk magunknak ebben a szellemiségben? Lássunk néhány tuti tippet hozzá:

  • Vegyél egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret – figyelj rá, hogy valóban az legyen, ne csak a csomagolásra legyen az írva, mert a kettő gyakran köszönőviszonyban sincs egymással –, arra kenjünk rá valamilyen sovány sajtkrémet, és főzzünk hozzá egy egész tojást. Együnk hozzá bátran egy nagy paradicsomot vagy egy uborkát, és lett egy kiadós reggelink alig 250 kalóriából!
  • Vegyél egy nagy poharat és készíts magadnak olyan isteni házi müzlit, amilyent biztosan nem kapsz a boltban! Kezdd az egészet két-három kanál zsírszegény görög joghurttal, majd tegyél rá zabpelyhet és chia magot, aztán vágj rá valami finom és friss gyümölcsöt, és kezdd elölről a rétegezést, amíg meg nem telik a pohár. Ez alig 140 kalória lesz, szóval bátran ehetsz belőle két pohárral is!
  • Egy szelet teljes kiőrlésű kenyérre kenj kevéske borssal elkevert zsírszegény tejfölt, majd tegyél rá egy-két szelet konzervhalat – a lazac a legjobb, persze lecsepegtetve –, majd az egészet üsd fel kis citromlével, és egy különleges, könnyed fehérjebombát kapsz reggelire. Alig 150 kalória az egész, szóval odafigyeléssel ebből is megehetsz kettőt!
  • Gofri reggelire? Diétásan is elkészíthető, nem kell hozzá más, csak 250 gramm teljes kiőrlésű liszt, szódabikarbóna, két tojás, négy deciliter tej, valamilyen édesítőszer és két evőkanál olívaolaj. Ekkora mennyiségből akár nyolc darab is kisüthető lesz, kettővel pedig már jól lakhatsz, töltelék és egyebek nélkül pedig így sem viszel be a szervezetedbe 300-320 kalóriánál többet.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel