Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A KETO-diéta hátrányai

Diéta & Táplálkozás

A KETO-diéta hátrányai

Noha a ketogén diéta az egyik leghatékonyabb módszer, ha fogyásról van szó, és bár határozottan vannak előnyei, azonban nem szabad megfeledkeznünk, illetve figyelmen kívül hagynunk a hátrányait sem.

Azt már tegnapi cikkünkben kiemeltük, hogy a KETO-diéta hiába hatásos, hosszabb távon nem szabad alkalmazni, mert bár fogyhatunk tőle, azonban a szervezetünkben olyan súlyos átalakulásokat okozhat, hogy annak bizony meglesznek a maga következményei.

Mielőtt tehát alkalmaznánk ezt a fogyókúrát, érdemes lehet megismerkedni a hátrányokkal is, melyek inkább hosszabb távon jelentkeznek, tehát egy 3-4 hetes időszak során nem kell számolnunk velük. Ellenkező esetben azonban a következő hátrányokkal járhat a ketogén étrend:

Növekszik a szervezetben a zsigeri zsír mértéke

Általános probléma lehet sokak számára a KETO-diéta kapcsán, hogy csak a szénhidrát mértékét szabályozza – méghozzá drasztikusan –, de a zsírmennyiséget nem, ebből kifolyólag pedig alaposan megnövekedhet a szervezetünkbe jutó zsigeri zsír mértéke.

Ezzel az a legnagyobb gond, hogy gyakran nem úszógumiként vagy a fenéken és a combokon jelenik meg, hanem a belső szerveken rakódik le, így elzsírosodhat például a májunk vagy más létfontosságú szerveink, ami rendkívül sok negatív hatással járhat együtt.

Kezdetben csak a vérzsír értéke növekszik drasztikusan a szervezetben, majd a szív- és érrendszerünk terén kezdődnek bonyodalmak, aztán jön a magas vérnyomás, majd minden olyan következmény, ami ezzel jár.

Felborul a hormonháztartás

A KETO-diéta huzamosabb ideig történő fenntartása jelentős hormonális változásokat is előidézhet a szervezeten belül, hála annak, hogy a testünkben zajló anyagcsere egyaránt módosul, ami természetesen hatást gyakorol a hormonrendszerre.

Ezzel pedig gyakorlatilag egyfajta dominó-elv érvényesül, ami nekiindul és felborít mindent a szervezeten belül. Állandósul a migrénes fejfájás, gyakorivá válnak a menstruációs és az alvási zavarok, de a hölgyek más egyéb furcsaságot is tapasztalhatnak ilyenkor.

Bőrproblémák jelentkeznek

A fentiekben már említett megnövekedett zsírmennyiség nemcsak a testen belül, hanem azon kívül is komoly problémákat okozhat, ezáltal a külsőnket alaposan el tudja csúfítani, mert a zsírosodás a bőrön is jelentkezik, méghozzá pattanásos gócok, az arra hajlamosabbak körében kelések társaságában.

Ennek az oka leginkább az, hogy a sok zsír megtámogatja a szervezet faggyútermelését, ami ráadásul nemcsak az arcon jelentkezik majd kellemetlen pattanásokként, hanem a hason, a háton és a test szinte bármelyik pontján. Ezeket ráadásul semmi sem mulaszthatja el, hiszen az alapproblémát kell először orvosolni, ami az étrendhez köthető.

Székrekedésünk lesz

A ketogén diéta kapcsán nagyon kevés alkalommal találkozhatunk azzal a jótanáccsal, hogy igyunk nagyon sokat, merthogy ez az életmód már néhány héten belül is képes nagyon kellemetlen fogyást előidézni a szervezeten belül.

Ennek az oka nem más, minthogy a diétával töméntelen mennyiségű rostot kezdünk el pumpálni a szervezetünkbe a gyümölcsökkel és a teljes kiőrlésű gabonafélékkel, ami nagyon jó ugyan, csakhogy elegendő mennyiségű folyadék nélkül komoly problémákat okozhat.

Méghozzá székrekedést, hiszen a bélrendszerben a sok rost súlyos akadályokat képezhet, amit csak akkor kerülhetünk el – már egy KETO-kúra alkalmával is –, ha rengeteg vizet, napi szinten legalább 2-3 litert elfogyasztunk, ami a rostokkal együtt viszont jól beindítja az anyagcserét.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel