Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A legjobb diéta fogyókúra, avagy mindent a pont diétáról

Diéta & Táplálkozás

A legjobb diéta fogyókúra, avagy mindent a pont diétáról

A diéta és a fogyókúra két teljesen elkülönülõ fogalom, mégakkor is, ha a hétköznapokban megfeleltetjük egymásnak ezt a két kifejezést.Viszont ez nem jelenti azt, hogy ne emlegethetnénk egy kalap alatt a diétát afogyókúrával. Egyszerûen máson van a hangsúly a két kifejezést használva.

A diéta szinte minden esetben valamilyen életmódbeli változással jár és egyújfajta, az egészséget szolgáló táplálkozást jelent és nem feltétlenül a fogyása célja, lehet, hogy inkább egy betegség kordában tartása miatt kezd bele azember, vagy, mert egy betegség miatt egyszerûen nincs más választása.

Afogyókra viszont minden esetben a súlyfelesleg leadását tûzi ki célulzászlajára és a legtöbb esetben egy idõszakos periódust jelent csupán az ember életében. Vajon van-e olyan módszer, olyan „diéta fogyókúra”, ami a két megközelítést kombinálja?

A mi válaszunk erre az, hogy természetesen igen,vannak olyan lehetõségek, amikor életmódszerûen tartunk be egy-egy szabályt,ami azt a célt szolgálja, hogy leadjuk a súlyfelesleget és távol is tartsukmagunktól hosszú távon is a leadott kilókat.

Ilyen elhatározás lehet a vörös húsok elhagyása, a cukros italok kiiktatása, viszont ha újra fogyasztunkbelõlük, akkor sem vétünk vele különösebb hibát.

A következõkben bemutatjuk a pontdiétát, ami egy „diétafogyókúrás” programnak tekinthetõ.

A pontdiéta során minden egyes élelmiszer, tápanyag kap egy pontszámot, és magunk találhatjuk ki, hogy ezen belül, milyen szabályok menténétkezünk. Van ennek a diétának is egy ajánlott pont és szabályrendszere, deettõl céljainkhoz igazítva rugalmasan eltérhetünk a diéta fogyókúra során.

Hiszen célunk egyaránt lehet a fogyás, de a már elért súly megtartása is. Apontdiétában elkülöníthetünk 0; 2; 3; 3,5 és 4 pontos ételeket, és ha célunk asúlyvesztés arra érdemes figyelnünk, hogy a napi elfogyasztott ételünk pontok alapján összesített összege ne lépje át a 8 pontot.

Viszont, ha a súlyunkmegtartása és a diéta életvitel szerû alkalmazása mellett döntünk és napi 10-12pontértéknyi táplálékmennyiséget is elfogyaszthatunk, vagyis a zöldség,gyümölcs, fehér húsok hármasán kívül kerülhet az asztalra vörös húsból készültfogás, és mérsékelt keretek között még nassolhatunk is.

Ha fogyás a célunk,ezzel a fogyókúra diétával akár heti 1-2 kilót is leadhatunk.

Érdemes közelebbrõl is áttekinteni a legfõbb alapszabályokata diéta fogyókúrát illetõen. Az igazán fontos alapvetést a 0 pontos ételek jelentik,hiszen ezek azok, amikbõl akár korlátlan mennyiségben is fogyaszthatunk, ésamit a pontrendszer elõre megszab.

A pontrendszer további elemeit mi magunk iskialakíthatjuk egyéni igényeinktõl függõen, de szakember segítségét is kérhetjük, hogy céljaink elérése érdekében mire figyeljünk oda, és hogyanpontozzunk. A 0 pontos ételek közé sorolunk minden zöldséget és szinte azösszes gyümölcsöt.

Egy rövid felsorolás erejéig térjünk ki arra, hogy milyen ételek milyen pontértékkel szerepelhetnek a diétában, hogy konkrétumokban lássuk ezt a típusú fogyókúra diétát:

2 pontos: kis adag pattogatott kukorica, egyapró péksütemény, tejtermékek

2,5 pontos: fehér húsok, egy szelet csoki, egyszelet gyümölcskenyér

3 pontos: egy gombóc fagyi, egy adag sültkrumpli

3,5 pontos: habos, krémes sütemény

4 pontos: zsíros húsok, zsírt tartalmazó ételek

Minél magasabb pontértékkel rendelkezik egy élelmiszer,érdemes abból minimális mennyiséget fogyasztani, vagy elhagyni a diéta során,attól függõen, hogy fogyás vagy súlytartás a célunk. Persze a súly tartásasorán is érdemes elhagyni a 4 pontos, vagyis a túl zsíros élelmiszereket.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel