Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A legjobb köretek fogyókúrázóknak

Diéta & Táplálkozás

A legjobb köretek fogyókúrázóknak

Ha életmódot váltottunk, vagy diétázunk és fogyókúrázunk, az még nem jelenti feltétlenül azt, hogy nem ehetünk finom ételeket, és nem fogyaszthatnánk kiadós adagokat. Az egész kulcsa nem más, mint a megfelelő táplálékok kiválasztása, illetve annak a „jó” magyar szokásnak az elfeledése, hogy mindenhez, akár még a leveshez is fehér kenyeret eszünk.

Minden főétkezés, de legalábbis az ebédek során rendkívül fontos szerepet játszik a köret. A kenyér mellett az emberek többsége a krumplit, a rizst és a tésztát ismeri csupán, melyek azért nem a legszerencsésebbek, mert rendkívül sok kalóriát tartalmaznak, tehát képtelenség mellettük lefogyni. Hogy akkor mégis mit válasszunk köretként, ami egészséges és még fogyókúrás is? Lássunk pár tuti tippet!

Hajdina

A hajdina kapcsán a legnagyobb érdekesség alighanem az, hogy korábban a magyarok egy közkedvelt étele volt, évszázadokkal ezelőtt rengeteg hajdinából készült finomságot készítettünk, aminek az oka az olcsóság volt. Főként a szegényebb réteg között így a mindennapi betevő falathoz tartozott. Bár hízni nem igazán lehetett tőle, ellenben nagyon laktató tudott lenni egy szuper hajdinakása, ami esetünkben, azaz fogyókúrás szempontból éppen kapóra jöhet. Mivel gyakorlatilag bármi elkészíthető belőle, ami rizsből is, ezért tökéletes helyettesítő lehet, miközben egészségesebb és kalóriaszegényebb alternatíva.

Amaránt

Az amarántot kevesen ismerik, holott ez is egészen másképpen volt sok-sok évszázaddal ezelőtt. Talán ismerősebb lehet a dolog, ha az amaránt helyett az álgabona elnevezést használjuk a kérdéses alapanyagra, amit már az aztékok is ismertek, illetve előszeretettel fogyasztottak. Bár teljesen más az íze, mint a hajdinának, azonban ugyanúgy alacsony szénhidráttartalommal, viszont magas rosttartalommal rendelkezik, tehát fogyókúrához egyenesen kitűnő, hiszen minimális kalóriabevitellel kapunk laktató élelmiszert. Készíthető belőle édes és sós köret is, lisztjéből ugyanúgy süthető egészséges kenyér vagy készíthető tészta, miközben fontos elmondani róla, hogy mennyire gazdag a vitaminokban és az ásványi anyagokban, lévén rengeteg cinket, kalciumot, magnéziumot és vasat tartalmaz.

Köles

A köles szintén egy méltatlanul elfeledett alapanyaga a magyar konyhának. Annyi jótékony hatása van, hogy azzal oldalakat lehetne megtölteni, miközben évszázadokon át biztosította őseinknek a megfelelő tápanyagokat. Rengeteg benne a vitamin és az ásványi anyag, egyike a legjobb lúgosító élelmiszereknek, miközben emésztése nagyon könnyed, kalóriatartalma rendkívül alacsony, mégis annyi rost található benne, hogy kimagaslóan tápláló finomság, sőt az anyagcserét is gyorsítja, ezzel megtámogatva a belek tisztulását. Az elkészítési- és felhasználási módja gyakorlatilag megegyezik a hajdináéval vagy a rizsével, ezáltal kiváló köret lehet akár húsételek mellé is.

Quinoa

Hogy az egzotikus fogyókúrás köretekről se feledkezzünk meg, egyre népszerűbb hazánkban is a quinoa, mely eredetileg egy Dél-Amerikából származó finomság, amin sokan meglepődnek, miközben elfelejtik, hogy a rizs is a világ másik végéről származik, csak éppen Ázsiából. A quinoa egy gabonaféle, ami azért különleges, mert nincs benne glutén, és minden egyes ismert gabonatípushoz mérten sokkal több fehérjét tartalmaz, ezen felül természetesen rengeteg vitamin és ásványi anyag található benne, illetve antioxidánsként sem utolsó. Még egy érdekessége, hogy nemcsak az állaga, de az íze is meglepően hasonlít a rizshez, így fogyókúrás alternatívának valóban kiváló megoldás, hiszen szinte alig van benne kalória.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel