Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

A rapid fogyókúrák visszafelé sülnek el!

Diéta & Táplálkozás

A rapid fogyókúrák visszafelé sülnek el!

A jó idõ beköszöntével, amikor a strandok megnyitják akapukat, gyakran eshetünk abba a hibába, hogy rapid fogyókúrára adjuk afejünket – vagyis a testünket; amivel sajnos a tartós fogyás helyett leginkábba jojó-effektust szabadítjuk magunkra.

Kinek ne lenne vonzó egy olyan ajánlat,ami 7 nap alatt, 7 kiló fogyást garantál? Igen ám, lehet, hogy el is érhetõ eza cél, viszont a drasztikus éhezést garantált falási rohamok követik majd, éstöbb kilót szedünk fel, mint amennyit leadtunk.

Sebaj, fejest ugrunk egy másikgyors eredményekkel kecsegtetõ diétába – de mindez hasztalan, az út végén isméttárt karokkal vár bennünk a Jojó-effektus.

A rapid módszerek a fogyókúrában nem elégíthetik ki a tartós fogyás iránti vágyunkat. A cikk további részében eláruljuk, hogy mi húzódik megennek a ténynek a háttérben.

Szakemberek egyöntetûen úgy nyilatkoznak a fogyásról, hogyaz nem más, mint a rendszeres testmozgás, a csökkentett kalória bevitel, és aminõségi tápanyagok fogyasztásának hármas fogata.

A gyors fogyás csak a jojó-effektus motorja, és végeredményként súlygyarapodással jár. A hirtelen megvont tápanyagok hatására aszervezet késõbb újratölti, sõt túltölti a raktárait.

A rapid módszerek soránfellépõ éhezés nem hozhat tartós eredményeket – még akkor sem, ha gyakran el ishisszük ezt az ígéretet.

A megfelelõ tápanyagok hirtelen csökkenõ fogyasztásaés az éhezés káros folyamatokat indít el a szervezetben, hiszen kevesebbenergiához jutva kapaszkodik a már elraktározott energiaforrásaiba és onnannyeri a mûködéséhez szükséges glükózt, ami a legkönnyebb út számára.

Ez alegkönnyebb út pedig a májban és az izomzatban rejlõ anyagok átalakításátjelenti, vagyis az agyunknak esze ágában sincs a vágyott zsírpárnáktólmegszabadítani minket – sõt, az lesz az utolsó a folyamatban.

A hirtelenfellépõ tápanyaghiány miatt elõször az izomtömeg csökken, majd a kevésbé fontosaminosavak és csak ezek után kezdõdik el a zsírszövet felszámolása.

Egy másikhátulütõje a gyors diétáknak, hogy a már említett glükóz és aminosavaknagyrészt vizet tartalmaznak, így a diétánk elején valójában a felesleges víztávozik a szervezetünkbõl – ez amolyan látszatmegoldás és nem igazi fogyás.

Fogyni a zsír elégetésével tudunk, amihez viszont 3500 kilokalóriára van szüksége a szervezetünknek, viszont az éhezés révén a testünk, az agyunk nemkap elegendõ energiát így leadja a fékjelzést az anyagcserének, és ezzel még inkább magunk ellen dolgozunk, hiszen a leadni kívánt zsírhoz görcsösen ragaszkodik a szervezetünk, hiszen nem kap kívülrõl megfelelõ mennyiségben tápanyagokat,amikkel optimálisan tudna mûködni.

A rapid diéta végére már semmit sem fogyunk,hiába minden igyekezet, hiába az éhezés a súlyunk stagnál, a szomorúságunkpedig egyre nõ. Ilyenkor pedig bánatunknak – és az agyunk vészjelzésére hallgatva – csak eszünk, és eszünk, és ismét tárt karokkal vár, minket az útvégén a Jojó-effektus.

Az orvosok és a sokat megélt fogyókúrázók ismerik már ezeketa jelenségeket, és tisztában vannak vele, hogy a rapid módszerekkel nem érhetõel tartós fogyás, nem lehet a leküzdött kilókkal elért súlyt megtartani.

A gyors fogyásokat és hízásokat átélt szervezet bizony hajlamosabb az elhízásra,és több is az elhízott személy azok körében, akik a rapid módszerekkel próbálnak fogyni, ellenben azokkal, akik az életvitelük hosszú távú megváltoztatásamellett tették le a voksot.

Tartós testsúlycsökkentést akkor érhetünk el, hafelülünk a rendszeres testmozgás, az egészséges étrend és a tudatos életmódhármas fogatára.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel