Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Általános vélemény a fogyókúrákról – szakemberek szerint

Diéta & Táplálkozás

Általános vélemény a fogyókúrákról – szakemberek szerint

A fogyókúra hallatán nincs olyan ember, aki ne tudná, hogymirõl beszélünk, és ne tudna legalább egy tuti receptet arra, hogyan lehetleadni a felesleges kilókat.

A fogyókúrákat számtalan divatirányzat is befolyásolja – nem csak a ruhákra és ideálokra kell gondolnunk – a diétáknak ismegvan a maguk divatja, éppen milyen kúra, fortély, apró trükk a legnépszerûbba fogyni vágyók körében.

A fogyókúrás módszerek mondhatjuk, hogy szájról szájraajánlás útján terjednek, viszont ami bevált a legjobb barátnak, nem garantál ugyanolyan sikereket mindenki számára.

Az egyes fogyókúrás receptek általában egy adott tápanyagkiiktatását, jelentõs csökkentését veszi célba. Gondoljunk csak azokra adiétákra, amik a szénhidrát csökkentett bevitelére esküsznek, míg más diéta afehérjebevitelt tartja minimálisan, míg egy harmadik azt javasolja, hogy nefogyasszunk zsírt.

Ezek a diéták segíthetnek szemmel látható súlyvesztéstelérni, viszont ezzel együtt az egészségi állapotunkat is károsan befolyásolhatják – ami egyetlen fogyni vágyónak sem lehet a célja.

Pedig sokfogyókúrás étrend ajánlja olyan, a szervezet számára nélkülözhetetlentápanyagok megvonását, amelyek komoly hiányállapotokat és anyagcsereproblémákat indukálhatnak. Gondoljunk csak arra, ha nem fogyasztunk megfelelõmennyiségben gabonákat, hüvelyeseket vagy éppen tejterméket.

Ezzel nem pusztánnéhány élelmiszert vonunk meg a szervezetünktõl, hanem fontos ásványianyagokat, vitaminokat és rostokat is, és máris ott állunk egy elégtelenülmûködõ anyagcsere problémával a cukorbetegség kapujában.

A cukorbetegségugyanis nem feltétlenül az elhízott emberek betegsége, ez egy anyagcserezavar,ami csak gyógyszerrel vagy injekcióval tartható kordában, ha már egyszerkialakult.

Mind a testünknek, mind az agyunknak az optimálismûködéséhez számtalan tápanyagra, ásványi anyagra, vitaminra van szüksége.

Bármennyire is bûnösként tekintünk a zsírra, vannak olyan vitaminok (A,E,B),amelyek csak zsírban oldódnak, így fogyókúra alkalmával is biztosítanunk kell azt a zsírbevitelt, ami a vitaminok felszívódásához szükséges – szerveink ésidegrendszerünk olajozott mûködése érdekében.

Dietetikusok szerint nem szabad az egyoldalú diéták mellettletennünk a voksunkat, hiszen ezekben több káros hatás rejlik, mint elõnyös. A fogyókúrás étrendeknek is tartalmaznia kell minden fontos tápanyagot, amellett,hogy mennyiségük csökkenthetõ.

A megvonás hosszú távon nem hoz eredményeket.

Lehet, hogy egy burgonya diéta révén egy héten akár 2-3 kilótól is megszabadulhatunk, viszont annyira egyoldalú lesz a táplálkozásunk, hogy sevitamint, se ásványi anyagot nem viszünk be kellõ mennyiségben, és a végén méga leadott kilókat sem tudjuk megtartani, mert a szervezetünk kiadja avészparancsot, hogy a hiányállapotot meg kell szüntetnie.

Kitûzhetjük célul, hogy kevesebb zsírt szeretnénk bevinni aszervezetünkbe, ennek viszont nem a teljes megvonás az optimális útja, hanemaz, ha mértékkel fogyasztunk ebbõl a tápanyagból.

Ilyenkor érdemes elõnyben részesíteni a „light” feliratú termékeket, amikben kevesebb cukor és zsírtalálható, legyen szó majonézrõl, margarinról vagy akár háztáji húsokról.

Amikor elkezdünk tudatosan foglalkozni azzal, hogy mit is eszünk, és mit nem,akkor hamarosan elkezdenek olvadni rólunk a kilók.

Ha türelmetlenebbek vagyunk,és gyorsabb eredményt szeretnénk, érdemes beiktatni a testmozgást amindennapjainkba, ami kezdetben lehet egy könnyed majd tempósabb séta.

A fogyásrévén késõbb úgyis nagyobb energiára és vitalitásra teszünk szert, hogyaktívabb sportokat is beiktathassunk, mint a futás, kerékpározás,görkorcsolyázás.

Bármilyen diétába is kezdünk, ha nem szeretnénk becsapnimagunkat, akkor ésszerû fogyókúrás terv mellett tegyük le a voksunkat, amimellett el is tudunk kötelezõdni, és be is tudjuk tartani azt!

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel