Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Az egyik legjobb fogyókúra

Diéta & Táplálkozás

Az egyik legjobb fogyókúra

Rengeteg diétás módszer ismert manapság, amelyek szintemindegyike képes egészen rövid idõ leforgása alatt jelentõsebb fogyásteredményezni. Talán az egyik leghatásosabb diétát ismerhetjük meg azúgynevezett 6+1 fogyókúrás módszer képében. Tudjuk, hogy minden ember egyedi,éppen ezért minden diéta máshogyan hat, de ez a módszer a legtöbb ember számáravalóban képes eredményeket hozni.

Méghozzá igen motiváló eredményeket, hiszen egy hét alatt akár 1-2 kilót is leadhatunk, ami egy teljes hónapot nézve 4 kilómínuszt is hozhat számunkra. A diéta hatalmas elõnye, hogy ehetünk a programsorán édességeket, és különösebb megvonások és lemondások nélkül érhetjük el atestsúlyunk csökkenését. Persze a kellõ motiváció és elhatározás ebben adiétában is nagyon fontos, hiszen ezek nélkül egyetlen kúra és program sem mûködik.

Az egyik legjobb diétás program, vagyis a 6+1 kúra alapja az étrendpiramis. Eznem jelent mást, mint hogy hat napon át meghatározott alapanyagok közülválogatva állíthatjuk össze az étrendünket. Felmerül rögtön a kérdés, hogy mitörténik a 7. napon? Olvassunk tovább, és máris eláruljuk!

A 6+1 program azzal kezdõdik, hogy leülünk, és átgondoljuk,hogy pontosan mit is szeretnénk elérni, és mennyi idõ alatt. Említettük, hogyheti 1-2 kiló adható le a diéta segítségével. Ha mi most éppen 8 kilótól szeretnénkmegszabadulni, akkor olyan 2-3 hónapra lesz szükségünk. Nyugodtan számoljunkhosszabb idõtávban, és legyünk önmagunkkal végig türelmesek a diéta során,hiszen azt már mindenki nagyon jól tudja, hogy a fogyás üteme nem egyenletes,lehetnek benne stagnáló szakaszok minden igyekezünk ellenére. Sõt az iselõfordulhat, hogy a mi határozottságunk inog meg, és elbizonytalanodunk adiéta során.

Minden elõfordulhat, egyik sem jelent óriási problémát, a lényeg,hogy ha eldöngjük, hogy 2-3 hónapig tartjuk a 6+1 diéta teljesíthetõ éskibírható követelményeit, akkor adjuk meg magunknak és a testünknek ezt az idõta fogyásra, és tényleg legyünk végig türelmesek, na meg persze egy kisrugalmasság sem árt. Ez a legjobb diétás program tényleg teljesíthetõ, csupán amegadott élelmiszereket kell variálnunk az étkezéseinkben, és pár apróalapelvet kell betartanunk.

Ilyen alapelvek például, hogy ne együk túlmagunkat, tényleg annyit fogyasszunk egy alkalommal, amennyire szükségünk van;ne koplaljunk, mert az teljesen értelmetlen; este hét óra után már mellõzük azevést, ha nagyon muszáj, akkor csak pár kalóriaszegény falatot együnk.

Milyen alapanyagokból válogathatunk a 6+1 kúra napjai, heteialatt? Szinte bármit ehetünk mértékkel, viszont a hangsúlyt helyezzük azöldségekre, amiket együnk nyersen vagy akár párolva. A diéta alatt bátranfogyaszthatunk sovány szárnyas húsokat, mint a csirke vagy a pulyka, ehetünkmég halat is, sõt a sertés és a marhahúsokról sem kell lemondanunk.

Viszont nefogyasszunk rántott húsokat a diéta alatt. Gazdagíthatjuk még a diétánkat atojással és mindenképpen fogyasszunk sovány tejtermékeket (joghurt, sajt, túró,tej) is, illetve sovány húskészítményeket (virsli, sonka). Az ételeinkelkészítéséhez hidegen sajtolt olajakat használjunk. Nassolnivalónak pedigrágcsálhatunk olajos magvakat. A diéta során elengedhetetlen a megfelelõfolyadékbevitel, elsõsorban tiszta víz formájában.

A kávé és a tea fogyasztásais belefér cukormentes formában. Mindebbõl már láthatjuk, hogy igen széles apaletta, és számtalan alapanyag közül válogathatunk. Viszont ebben a diétábanis vannak olyan ételek, amirõl le kell mondanunk. Jobb, ha kiiktatjuk amindennapjainkból a kenyeret és egyéb pékárukat, a krumplit, a rizst, atésztát, a cukros üdítõket, a gyümölcsleveket és az alkoholt. Gyümölcsötehetünk a diéta alatt, viszont csak mértékkel, éppen csak annyit, hogy vitaminis kerüljön a szervezetünkbe.

A 6+1 programban hat napon át tartsuk be a fenti elveket, ésa hetedik napon egy picit bûnözhetünk, persze ésszerû keretek között.Dönthetünk úgy, hogy ezt a napon kinevezzük gyümölcsnapnak, és felhagyunk amértéktartással, vagyis egész nap annyi gyümölcsöt eszünk, amennyi csak jólesik. Viszont akkor sem húzzuk keresztbe a diétánkat és a céljainkat, ha ezen anapon megengedünk magunknak egy pizzát vagy egy kevés édességet.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel