Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Az igazán jó fogyókúra napló titka

Diéta & Táplálkozás

Az igazán jó fogyókúra napló titka

A fogyókúra és a fogyás sikeréhez számtalan módszerrel hozzájárulhatunk, kinek ez, kinek az a titkos trükkje, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a legnagyobb sikert azok érik el, akik naplót vezetnek a komplett folyamatról.

A fogyókúra napló nem egy újkeletű találmány, mondhatni az egyik legősibb praktika azok számára, akik meg akarnak szabadulni felesleges kilóiktól, ellenben csak kevesen vannak, akik képesek jól csinálni mindezt. Hogy mik a szabályai egy ilyen segédanyagnak? Lássuk!

Minden nap vezetni kell!

Akárcsak a diétának, úgy a jó fogyókúra naplónak is az egyik legfontosabb titka, hogy minden egyes nap rá kell szánni az időt, mondhatni törődni kell vele, mert meghálálja magát. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nemcsak hébe-hóba kell írogatni bele, hanem minden egyes nap áttekinthetően, rendszeresen szükséges alkalmazni.

A tapasztalatok szerint akkor érjük el vele a legjobb hatást, ha minden étkezés után a kezünkbe vesszük, hiszen ez a garancia arra, hogy semmi sem marad ki belőle. Ez azért különösen fontos, mert ha esténként egyfajta összefoglaló jelleggel dolgozunk bele, akkor elfelejtődhetnek apróságok.

Ki emlékszik már például a nap végén arra, hogy hány kávét ivott meg délelőtt? Vagy hogy a kollégáktól kapott egy csokoládét. Jelentéktelen dolognak tűnhetnek, de 2-300 kalóriával is elcsalhatják a napi rögzített értéket, ami már éppen elegendő ahhoz, hogy sikertelen legyen a fogyókúránk. A napló vezetése tehát folyamatos elfoglaltság legyen, ez a mi érdekünk lesz!

Pontos kalóriaszámításokat végezz!

Nagyon sok esetben okoz problémát egy diétás napló töltésekor, hogy az emberek csak körülbelüli értékekkel számolnak, ami a rohanó hétköznapokban valahol érthető, de olyan súlyosan elszámolhatjuk ilyenkor a kalóriamennyiségeket, hogy az alapjaiban befolyásolhatja fogyásunk mértékét.

Egy szelet csokoládé esetén például nem nehéz leolvasni a csomagolásról, hogy pontosan hány kalóriát fogyasztottunk el vele, azonban egy tányér levessel már sokkal nehezebb dolgunk lesz. Megnyugtatnánk azonban mindenkit, hogy a feladat nem lehetetlen, csak egyszer kell elsajátítanunk az alapokat.

A világháló ugyanis tele van a legkülönfélébb kalóriatáblázatokkal, melyek lehetőséget adnak az alapok megtanulására – esetleg állandó kisokosként segítik a dolgunkat –, hogy mindig tizedpontossággal tudjuk rögzíteni az elfogyasztott étel kalóriaértékét. Körülbelüli számokkal ugyanis akár 2-400 kalóriát is tévedhetünk, ami diéta során orbitális mennyiség!

Fotókkal is illusztrálj!

Sokan elfelejtik, hogy a fogyókúrás napló nemcsak azt a célt szolgálja, hogy segítsen nekünk a fogyásban, hanem azt is, hogy növelje az önbizalmunkat, ezáltal folyamatos követhetőséget ad a leadott kilóknak, összesítőket csinálhatunk a segítségével, így a saját szemünkkel láthatjuk, hogy mire vagyunk képesek.

Ez a hatást pedig tovább növelhetjük azzal, ha fotókkal is illusztráljuk ezeket az összefoglalókat legalább havonta egyszer. Ha ugyanis mindent jól csinálunk, akkor 4-5 hetente azért látható eredményeket tudunk majd felmutatni.

Ne csalj!

Mert nem a naplódnak fogysz, hanem saját magadnak! Hiába kerekítjük az értékeket, hiába nem írjuk fel azt a csokoládét, a múltat nem tudjuk meg nem történtté tenni, vagyis lényeges lesz legalább itt mindent bevallani magunknak, pontosan úgy, mint a tinédzserek a titkos naplójuknak.

Amennyiben így teszünk, akkor láthatjuk csak, hogy min kellene még változtatnunk vagy finomítanunk ahhoz, hogy jobb eredményeket érjünk el, esetleg megmaradjunk azon az úton, ami tartós fogyáshoz vezet.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel