Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Az olívaolaj egészséges! De nem mindegyik!

Diéta & Táplálkozás

Az olívaolaj egészséges! De nem mindegyik!

Az interneten számtalan olyan diétás módszerrel és receptteltalálkozunk, amelyik az olívaolaj használatát javasolja étkezéseink részekéntés fogásaink elkészítéséhez. Az olívaolajról úgy tartják, hogy nem hizlal, sõttámogatja a fogyás.

Mindemellett számos egyéb jótékony hatása is ismert, hiszen kisebb eséllyel fordul elõ rákos megbetegedés és kedvezõ hatása van aszívmûködésre.

Nicholas Colemand, olívaolaj-szakértõ azonban felhívja rá afigyelmet, hogy nincs két egyforma olívaolaj, érdemes megválogatni, hogy mit is fogyasztunk.

Egy rossz választással nem élvezhetünk semmilyen elõnyt,ugyanazt a hatást érjük el, mintha hagyományosan készítenénk ételeinket, azazzsírban vagy napraforgóolajban – állítja a szakértõ.

A jó olívaolajnak aszakértõ szerint különféle ismertetõ jelei vannak, így az egyik legfontosabb,hogy friss legyen. Akár egy bor esetében, érdemes ellenõrizni, hogy milyenolajbogyó felhasználásával, melyik országban/városban készült az olívaolaj,mikor sajtolták, mikor palackozták.

Ha ezt nem vesszük figyelembe, és nem kellõen friss olívaolajt használunk, akkor semmilyen elõnyében nem részesülhet a szervezetünk.

Nicholas elmondása szerint egyszerûen tesztelhetjük, hogy kellõen friss és jó minõségû olívaolajt választottunk-e, mégpedig úgy, ha megízleljük azt. A kellõ antioxidáns tartalommal bíró olívaolaj úgy csípi atorkot, mintha borsot nyaltunk volna.

Minél intenzívebben érezzük ezt a csípést, annál gazdagabb az olajantioxidánsban, vagyis annál kedvezõbb hatásokat fejt ki fogyasztása aszervezetünkben, annál inkább elõsegíti egy diéta sikerességét is.

Nagyonérdekes, hogy az olaj színe nem számít, viszont a palack színe, amibe zárták,már annál inkább. Éppen ezért érdemes olyan olajt választani, amit sötét üvegbepalackoztak. Felhasználása során pedig arra kell odafigyelni, hogy csak lassútûzön, lángon melegítsük fel az olajt.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel