Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Az őszi fogyókúra előnyei

Diéta & Táplálkozás

Az őszi fogyókúra előnyei

Tegnap már szóba hoztuk egyszer, hogy mekkora tévedés azt gondolni, hogy az őszi fogyókúra eredendően rossz dolog, hiszen ebben az időszakban, illetve évszakban pontosan olyan hatékonyan le lehet adni felesleges kilóinkat, mint nyáron.

Sőt mi több, az alábbiakban szeretnénk rávilágítani arra, hogy milyen előnyei vannak az őszi fogyókúrának, így rövidesen mindenki belátja majd, hogy ez az időszak alighanem az év legjobb időzítése akkor, ha le akarjuk adni a felesleges kilókat. Lássuk az előnyöket!

Kellemes a hőmérséklet

Bár volt már ellenpélda rá, de az őszi hónapokban, főleg szeptemberben és októberben az a jellemző, hogy sokkal kellemesebb odakint a hőmérséklet, mint nyáron, ami lényegesen nagyobb ösztönzőerőt jelent arra, hogy kimozduljunk, és a szabadban mozogjunk kicsit, azt pedig bizonyára senkinek sem kell ecsetelnünk, hogy a mozgás mennyire lényeges dolog a fogyókúrában.

Hogy ez mégis mennyire ösztönző? Vegyünk egy példát: ha július kellős közepén hazaérünk a munkából, egy normál nyári napon bőven 30 Celsius fok feletti hőmérsékletek vannak, és még kora este is meg kell fulladni odakint, ami mellett gyakorlatilag lehetetlen edzeni. Ezzel szemben ősszel a munka után már kellemes 20-25 Celsius fok van, friss a levegő, ami mindig ideális futáshoz, kerékpározáshoz, de bármilyen kültéri sporttevékenységhez.

Jobban belefér a napirendbe a mozgás

Nem lehet elhanyagolni azt sem, hogy az őszi időszakban jobban belefér a napirendünkbe a mozgás, ami azért valljuk be, nyáron gyakran meghiúsult az ilyen-olyan, tipikusan nyári elfoglaltságok miatt. Ősszel azonban nincs strandolás, nincs egy kis parkban lógás, de a fentiekben említett módon a nagy meleg sem lehet kifogás arra, hogy miért dőlünk le inkább a szobában.

Ősszel általában kevesebb a teendő, az emberek jobban bezárkóznak, nem élnek annyi társasági életet, nincsenek nyaralások, amiért túlórázni kellene, vagy amelyekre fel kellene készülni, a napirend sokkal ügyesebben szervezhető lesz, ami egyáltalán nem hátrány ilyen esetekben.

Gyorsabb az anyagcsere

Sokan talán észre sem vették, de az emberek anyagcseréje az őszi időszakban felgyorsul, hogy aztán télen ismét lelassuljon, aminek az oka a táplálkozásban keresendő. Sokan talán észre sem veszik, de ilyenkor rengeteg, a normálhoz mérten sokkal több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, aminek az oka leginkább az, hogy van, méghozzá az idénytermések kifejezetten jó áron.

Az olyan gyümölcsök, mint az alma, a körte, a szőlő, az őszibarack, vagy az olyan zöldségek, mint a káposzta és a sütőtök, olyan rengeteg rostot vonultatnak fel, méghozzá annyira kevés kalória társaságban, hogy az még egy nagy lapáttal rátesz erre a folyamatra. Pláne abban az esetben, ha tudatosan növeljük a folyadékbevitelünket, hiszen a sok folyadék és a rengeteg rost együtt már önmagában képes beindítani a fogyást.

Lehet gyógyteázni

Nyáron a nagy melegben az emberek értelemszerűen nem kívánják a teákat, pedig napi szinten több csészével is érdemes elfogyasztani abban az esetben, ha fogyásra vágyunk. Nemcsak azért, mert jelentős részük finom és jó valamire, hanem azért is, mert segítségükkel megnövelhetjük a folyadékbevitel mennyiségét, ami a fentiekben említett módon nagyon fontos.

Ezen felül érdemes lehet összeállítani egy olyan napi ritmust, amiben a zsírégető gyógyteák mellett az immunerősítést, az anyagcsere gyorsítást és a vízhajtó hatást segítő készítmények megfelelően elosztva, folyamatosan adagolva kerülnek a szervezetünkbe, ami megfelelő mozgással párosulva szó szerint olvaszthatja majd le rólunk a kilókat.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel