Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Csak kövérebbé tesznek a gyors fogyókúrák!

Diéta & Táplálkozás

Csak kövérebbé tesznek a gyors fogyókúrák!

Rendkívül érdekes eredménnyel szembesülünk, ha segítségülhívjuk a Google keresõt. Akár tehetünk is egy gyors otthoni kísérletet, elõszörírjuk be a keresõbe azt, hogy „gyors fogyás”, majd írjuk be azt, hogy„egészséges fogyás”.

Most vessük össze, hogy milyen számban érkezett találat akét keresésünkre. Az eredmény szerint a Google a számottevõen több találatotadott arra a keresésre, hogy egészséges fogyás; és ez így is van rendjén,hiszen fogyni hosszú távon és tartósan csak az egészséget is szem elõtt tartva lehet.

Ennek ellenére a gyors fogyás címszó alatt is több százezres találatlett az eredmény, így rengeteg fogyni vágyót foglalkoztatják ezek a módszerek –helytelenül. A gyors fogyásnak semmilyen pozitív eredménye nem lesz, csak ajojó effektust indítja el, ami egy ördögi körbe tereli a fogyni vágyót, ahonnanrettentõen nehéz kiszabadulni.

A gyors fogyás hizlaló. Ez tény. Hogy miért? Egyszerûenazért, mert a hirtelen fogyás amellett, hogy a szervezetünkre káros, még a jojó-effektus gombot is benyomja a szervezetünkben, hiszen a diéta alatt afenntartáshoz szükséges energiamennyiségtõl csak jelentõsen kevesebbet kapottmeg szervezet.

Ebbõl pedig az következik, hogy a diéta végeztével, amikor újrakezd több élelemhez jutni, minden apró felesleges falatot elraktároz a késõbbifenyegetésekkel teli, ínséges idõszakra, amikor majd újra alig kap tápanyagot.És így szépen lassan nagyobb súlyunk lesz, mint a diéta elõtt, és újrakezdjük,megint valami gyors módszerrel szeretnénk leadni a felgyûlt kilóinkat. Aszervezet így védekezik, azért a legjobb az, ha egészséges fogyókúrákat keresünk.

A gyors fogyókúrák másik hatalmas problémája, hogy a hiányostáplálkozás következtében a szervezet gyorsan keresi a kiesettenergiaforrásokat, és a glikogén glükózzá alakításával nyer magának életerõt.

Aprobléma viszont abban ered, hogy a májunk és az izmaink tárolják el a legtöbbglikogént, ezért a gyors fogyással az izomzatunkat csökkentjük, és nem a zsírpárnáinkat számoljuk fel, azokhoz csak az utolsó esetben nyúl a szervezet,így az izomzatunk és az erõnlétünk nagyban megsínyli, ha gyors diétára szánjukel magunkat.

Mire a diéta végéhez ér ott állunk az izmaink nélkül egy lassúanyagcserével, így ha több tápanyagot kap a szervezetünk, mint a diéta idején,máris bepakolja a felesleget a zsírraktárakba, nem az izmok polcaira. Így egyújabb rapid diétával a megmaradt kevés izomzatunkból fogunk újra fogyni, és nema zsírtartalékainkból, ezért összességében jobban járunk, ha bele sem vágunkegy ilyen kísérletbe, és maradunk az egészséges fogyás lehetõségeinél.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel