Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Diétázz, de ne minden áron

Diéta & Táplálkozás

Diétázz, de ne minden áron

Számtalan olyan tippel találkozhat az ember, miközben fogyókúrás módszereket keres, melyek nem feltétlenül hozzák meg az általa elérni kívánt eredményeket.

Érdemes ezért már a diétás program elejénmegismerni a természetes és normális fogyás mikéntjét, és fontos azt is tudni,hogy a fogyást nem szükséges foggal-körömmel viaskodva elérni, nem kell mindenáron lefogyni. Mit értünk ez alatt?

Ha szeretnél normálisan és természetesen fogyni, azt tudnod kell, hogy heti szinten 1 maximum 1,5 kilónyi fogyást várhatsz el. Nem csak egészségtelen a szervezet számára az ennél gyorsabb fogyás, de egyszerûen irreális is.

Rengeteg fogyni vágyó esik abba a hibába, hogy bekerül egyfogyókúrás spirálba, és már minden csak a fogyásról szól, és örökké csak fogyniakarnak – õk sajnos már nem látják reálisan a saját testüket, és szélsõségesméreteket öltenek a céljaik, vágyaik.

Egyszerûen olyan magasra teszik a lécet afogyásban, ami már inkább egyfajta túlzott fanatizmus, mintsem normális fogyás.

Egy-egy fogyókúrás program nem játék, azokat nagyon komolyan kell venni, ésakár az életünkre is veszélyesek lehetnek, ha túlzottan belelovaljuk magunkat –ennek elkerülése érdekében érdemes felkeresnünk orvosunkat, mielõtt elkezdünk egy kúrát.

Érdemes azt is tisztázni, hogy éhezni a fogyás kedvéértteljesen felesleges, értelmetlen, semmilyen hasznot nem szolgál, ezért jobbelkerülni. Fontos tudni, hogy a böjtök átmeneti idõre szólnak, csak addigegészségesek, amíg reális keretek között tartjuk.

Az alacsonyabb kalóriabevitel sem egészséges másfél hétnél tovább, mert a szervezetünk egyszerûen nemtud optimálisan mûködni a megfelelõ energiaforrások nélkül.

Ilyen alacsony kalória érték 800-1000 kalóriát jelent a nõk körében, ami csak arra elég, hogyaz ember otthon üljön, és a diétákról olvasgasson – arra nem elég, hogydolgozzon, a gyerekek logisztikáját intézze, vagy esetleg fusson, sétáljon egynagyot a jó levegõn.

Egy diéta alatt sem feledkezhetünk el szervezetünk tápanyagigényérõl, ezért azokat a vitaminokat, ásványi anyagokat ésnyomelemeket mindenképpen meg kell kapnia, amik az optimális mûködéséhezszükségesek.

Az idegrendszer magnéziuma, az immunrendszer C vitaminja, acsontozat kalciuma, mind olyan alapvetõ vitamin, aminek hiánya óriásiproblémákat generálhat a testünkben, a szerveink mûködésében.

A tápanyagban gazdag étrend nélkülözhetetlen akkor is a szervezetünk számára, ha éppen leszeretnénk adni pár kilót. Ha nagyon alacsony kalóriás étrendet akarunkbetartani, egyszerûen nem leszünk képesek elegendõ vitaminnal és ásványianyaggal ellátni a szervezetünket.

A salakanyagok távozása szintén fontos részea súlyvesztésnek, hiszen a felesleges méreganyagok távozása után tud csakigazán a fogyásra koncentrálni a szervezet.

Egy fogyókúrás programot követni és betartani nehéz feladat,még akkor is, ha minden egyéb segítséget megragad az ember, és akár fogyókúrásétrend-kiegészítõket is alkalmaz.

Be kell látni, hogy bármennyire is nehéz afeladat, azt mindig észben kell tartani, hogy a folyamatot nem lehet siettetni,el kell fogadni, hogy természetesen és normálisan csak lassan lehet fogyni,hiszen ezzel adjuk meg a szervezetünk számára az egészségmegõrzés lehetõségét.

Az szintén nagyon fontos, hogy a fogyókúra mindig saját magunk érdekében kell,hogy történjen, ami csak úgy lehetséges, ha harmonikus és boldog viszonyban tudunk maradni a fogyókúránkkal, diétánkkal.

A célunkat nem a mérleg nyelverealizálja, hanem az, hogyan is érezzük magunkat a bõrünkben és a kedvencruháinkban – és mindennek az eléréséhez kellõ idõ, kitartás szükséges és egytápanyagokban gazdag, átgondolt, tudatosan felépített diéta, ami figyelem veszia korunkat, a mindennapjainkat, és a szakmát is, amit ûzünk.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel