Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Emésztést elősegítő ételek, melyek támogatják a fogyást

Diéta & Táplálkozás

Emésztést elősegítő ételek, melyek támogatják a fogyást

Az egészséges és jól működő emésztőrendszer a fogyás, illetve testsúlyunk szinten tartásának egyik legfontosabb kulcsa. Az emésztési problémák nemcsak olyan kellemetlenségeket tudnak előidézni, mint a székrekedés, a hasgörcsök, a puffadás vagy a gyomorégés, hanem testsúlyunk növekedésében szintén nagy szerepet játszanak.

Ezért is rendkívül fontos, hogy odafigyeljünk magunkra ezen a téren, ezáltal minél több olyan ételt fogyasszunk, melyek segíthetnek beindítani az emésztésünket. Hogy milyen ételekről beszélhetünk ebben a kategóriában? Lássunk néhány példát:

Savanyú káposzta

Bár most éppen nincs szezonja, azonban a földeken már fejesedik a friss káposzta, amit hamarosan el lehet tenni savanyúságnak, mely utána egészen tavaszig képes biztosítani számunkra a megfelelő C-vitamin mennyiségét, de összetevői, a savanyításkor keletkező tejsav és a rengeteg rost a vastagbélben is nagyon pozitív hatást fejt ki.

A savanyú káposzta ugyanis képes megerősíteni a bélflóránkat, miközben jól felpörgeti az anyagcserénket. Önmagában fogyasztva sem utolsó, de kikeverhetjük egy kis tejföllel, sőt fogyaszthatjuk tökmagolajjal, melyek szintén olyan alapanyagok, hogy hozzájárulnak szervezetünk működéséhez és a gyors anyagcseréhez.

Fodros kel

Nem szeretik sokan, pedig a fodros kel ismét egy olyan ételtípus, mely hozzájárul emésztésünk gyorsításához és a belek tisztulásához, különösen abban az esetben, ha nem feldolgozva, hanem legfeljebb párolva fogyasztjuk. Kiemelkedően sok benne az antioxidáns, aminek jóvoltából óvja a sejteket a károsodástól, erősíti az immunrendszert.

Hogy miként készítsük el a fodros kelt úgy, hogy az finom és ízletes legyen? Különösen ízletes tud lenni salátaként! Vágjuk össze egészen apró levelekre, adjunk hozzá némi paradicsomot, pár tökmagot, párolt karfiolt és sült tököt, ha pedig igazán pikáns ízeket akarunk, borítsunk az egészre egy kevéske tökmagolajt.

Paradicsom

A paradicsom most éppen egy szuper szezonális gyümölcs, ami azért nagyon előnyös, mert jól meg tudja támogatni a gyomor és a bélrendszer munkáját, miközben a vízhajtásban is kitűnő szerepet játszik. Együnk ezért minden nap, de paradicsomlevesként is megállja a helyét, csak figyeljünk oda az elkészítésekor.

A rántást például teljes kiőrlésű lisztből készítsük, cukor helyett valamilyen kalóriamentes édesítőszert alkalmazzunk, a tésztát pedig hagyjuk ki belőle, helyette fogyasszuk, teljes kiőrlésű pirított kenyérrel vagy csak szimplán önmagában. Apró változtatások ezek, de sokkal kiadósabb, mégis kevésbé kalóriadús ételt kapunk, ami ráadásul az anyagcserét is beindítja.

Karfiol

A karfiol sem tekinthető éppenséggel utolsónak, ha az emésztés elősegítéséről beszélünk, éppen ellenkezőleg! Nagyon sok benne az antioxidáns és a vitamin, sőt megannyi ásványi anyagot is találunk benne, de érdemes úgy elkészíteni, hogy a lehető legkevesebb extra anyagot kapja, tehát a rántott karfiolt rögtön felejtsük el, mert semmilyen kirántott étel nem diétás!

Hogy akkor mégis miként lehet finommá tenni a karfiolt? Ezt is nagyszerűen lehet például savanyítani, így önmagában fogyasztani, de a párolt karfiol is kifejezetten isteni tud lenni – szigorúan olívaolajon –, pláne némi olaszos fűszerrel, de ha visszavarázsolnánk gyermekkorunk nagyszülőknél töltött időszakait, amikor rájártunk a kerti kaporra, azt is bátran alkalmazzuk hozzá, hiszen segíti az emésztést, így némi párolt karfiollal együtt egészen hatásos duót tudunk kialakítani.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel