Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Ezért ne csak fogyókúra alatt mellőzzük a gyorséttermi kosztot

Diéta & Táplálkozás

Ezért ne csak fogyókúra alatt mellőzzük a gyorséttermi kosztot

A gyorséttermek a modern társadalomban kifejezetten fontos szerepet játszanak, hiszen ha megéhezünk, csak betérünk, és gyakorlatilag másodpercek alatt hozzáférhetünk valami meleg ételhez – alapvetően jó áron. Köztudott, hogy ha fogyókúrázunk, akkor a gyorséttermek közelébe sem mehetünk, azonban az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány érvet, hogy miért érdemes inkább máskor is messzire elkerülni őket, de semmiképpen sem a mindennapi rutinunk részévé tenni ezt a kosztot!

Mindegyik igazi kalóriabomba

Bár nyilvánvalóan vannak, akik még akkor sem tudnak hízni, ha cukrot-cukorral esznek, de nagyon sok kutatás bebizonyította már, hogy a gyorséttermi ételeket úgy állítják össze, hogy azok rendkívül magas szénhidrát- és zsírtartalommal rendelkezzenek, mert ezzel lényegesen finomabb ízeket állíthatnak elő, egyfajta függőséget kialakítva az emberi szervezeten belül.

Nagyobb a baj, hogy a túl magas cukortartalom mellé rendkívül alacsony, bizonyos sajtburgerek és hamburgerek esetén gyakorlatilag nulla rosttartalom társul, így a gyorséttermi ételek jelentős része szinte azonnal, illetve majdnem teljes egészében zsírpárnává alakul, és főként a hasi régiót, a derekat és a csípőt gyarapítja majd. Ez már elég nyomós érv arra, hogy fogyókúrán kívül se nagyon fogyasszunk ilyesmit!

Növeli a cukorbetegség kockázatát

Biztosan megfigyeltük már a gyorséttermi koszt kapcsán, hogy bár alapvetően húsételekről beszélünk, de az ételek íze mégis rendkívül édes, mintha cukros lenne. Ez nemcsak érzet, ez valóban így van, és sajnos az amerikai életmód, az amerikai berögződések hozományáról van szó, ahol még a kenyérbe is jelentős mennyiségű cukor kerül azért, hogy ezzel gyakorlatilag egyfajta függőséget okozzanak az emberekben.

Merthogy a cukor függőséget okoz, de a legnagyobb baj, hogy komoly problémát jelent a cukorbetegség kialakulásában is. Ezt a hatást nemcsak a magas szénhidráttartalom, hanem az imént már említett alacsony rosttartalom is tovább rontja, mely növeli az inzulinrezisztenciát a szervezeten belül.

Szívbetegségeket és érrendszeri problémákat okozhat

A legtöbb gyorséttermi ételben rengeteg telített- és transzzsírsav található, amiről a fogyókúrázók biztosan hangosan felsikoltottak, hiszen ezek bizony a legnagyobb ellenségek közé sorolhatók, ha le akarunk adni néhány kilót.

Ennél is nagyobb a gond azonban, hogy ezek az összetevők növelik a szervezeten belül a rossz koleszterin, az úgynevezett LDL mértékét, és csökkentik a jó koleszterin, avagy a HDL arányát. Ennek a folyamatnak a tartóssága már rövidtávon is képes komoly betegségeket, de mindenekelőtt szív- és érrendszeri problémákat előidézni.

Dehidratál és puffaszt

Az emberek többségénél a gyorséttermi koszt nagyon kellemetlen jelenségeket idéz elő, így például gyakori a puffadás és a szelesedés. Ennek az oka abban keresendő, hogy a gyorsétel annyira sok káros anyagot tartalmaz, melyek emésztéséhez és feldolgozásához el kell vonnia a folyadékot a szervezetből, azaz dehidratáltságot okoz.

Hogy ezt ellensúlyozzuk, rendkívül nagy mennyiségben kell tiszta vizet juttatnunk a szervezetünkbe, illetve nem árt mellé rengeteg gyümölcs és zöldség is a tisztításhoz.

Tönkreteszi a májat

Ha mindennapi rutinná vált a gyorsétel fogyasztása, akkor elképesztően nagy mennyiségű méreganyagot juttatunk a szervezetünkbe. Ezekkel a májunknak kell megmérkőznie, és mivel túl nagy mennyiséget kell átmosnia, ezért hosszabb távon károsodhat ez a szervünk. Pláne a rengeteg GMO, azaz genetikailag manipulált élelmiszer miatt, melyek nagy mennyiségben találhatók meg bizonyos gyorsételekben.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel