Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyás utáni bőrfeszesítés? Íme néhány bevált praktika!

Diéta & Táplálkozás

Fogyás utáni bőrfeszesítés? Íme néhány bevált praktika!

Amennyiben nagyon sok súlyfelesleg rakódott le rajtunk az évek során, tehát leendő fogyókúránk nem arról szól, hogy ledobjunk egy-két kilót, akkor komolyan fel kell készülnünk arra, hogy a fogyás után a bőrünk több helyen is megereszkedik majd.

Egy korábbi cikkünkben már összefoglaltuk, hogy milyen módszerekkel, trükkökkel és praktikákkal előzhetjük meg a bőr drasztikus megnyúlását, az alábbiakban viszont olyan tanácsokat adnánk, melyek sokaknak nyújthatnak segítséget abban az esetben, ha el akarják kerülni a műtétet. Lássuk, hogy mivel érdemes próbálkozni!

A hidratáció nagyon fontos

A bőrünk egészségét jelentős mértékben meghatározza a hidratáltság, vagyis az, hogy mennyi folyadékot fogyasztunk napi szinten. A dehidratált emberek bőre száraz, élettelen és repedezett, aki viszont sok vizet és teát iszik, annak a bőre mindig puha és könnyebben alkalmazkodik a változásokhoz.

Ez azt jelenti, hogy a megnyúlt bőr is sokkal könnyebben visszafeszül abban az esetben, ha nekilátunk, és minél több folyadékot próbálunk elfogyasztani. Napi 2-3 liter tiszta, szénsavmentes ásványvíz és némi gyógytea mellé például kifejezetten jó döntés, de nemcsak a hidratációért, hanem azért is, mert ezzel kitisztítjuk a szervezetből, így a bőrből is a feszességet akadályozó méreganyagokat.

Szedjünk kollagént

Természetesen a megelőzés tekintetében is nagyon fontos, de a kollagén rendszeres adagolása akkor sem elhanyagolható, amikor már leadtuk kilóinkat és a megnyúlt bőr problémájával szembesülünk. Közismert tény ugyanis, hogy ez az alapanyag rendkívül fontos a bőr fiatalon tartásában, illetve feszességének megőrzésében egyaránt.

Ha tehát elkezdjük adagolni a kollagént a szervezetünknek, akkor az rengeteget segíthet majd abban, hogy a megnyúlt részek ismét feszessé válhassanak, lógásuk megszűnjön, de legalábbis mérséklődjön, hiszen vannak olyan esetek nyilvánvalóan, amikor már csak a műtét segíthet.

Járjunk masszázsra

A masszázs szintén nagyon jót tehet a bőrünkkel abban az esetben, ha megereszkedett egy kicsit a fogyás után. Ennek az oka leginkább abban keresendő, hogy a masszázs során a bőrben felgyorsul az anyagcsere és a vérkeringés, ami sokat számít a környező részek fiatalodásában és regenerálódásában.

Nyilván önmagában a masszázs nem elegendő ebből a szempontból, azonban rendkívül lényeges, hiszen sokat segít a problémás területek felfrissítésében, az évekig megtépázott bőrsejtek ugyanis ilyenkor fellélegeznek, anyagcseréjük pedig újra maximális működésre kapcsol, ami a feszességhez elengedhetetlen.

Táplálkozzunk megfelelően

A helyes táplálkozás szintén nem elhanyagolhatatlan abban az esetben, ha szeretnénk újra feszes bőrt. Együnk minél kevesebb gyorsételt, fogyasszunk sok vitamint, ásványi anyagot, de ügyeljünk a megfelelő mennyiségű fehérjebevitelre, hiszen ezekből a szervezetünk természetes kollagéneket és elasztineket tud előállítani, melyek a bőr regenerációjához nagyon fontosak.

Mozgassuk meg a kérdéses területeket

Az izomépítés jellemzően mindig a leghatásosabb, de feltétlenül a leggyorsabb megoldás a bőr feszességének regenerálásához. Ennek az oka leginkább abban keresendő, hogy a zsírszövetek helyébe ilyenkor izom kerül, ami gyakorlatilag kitölti a lógó bőr alatti helyet, de formás izmokkal és nem kellemetlen zsírpárnákkal. Célzott edzésekkel tehát szintén sokat tehetünk azért, hogy a megnyúlt bőr kisimuljon, illetve ebben az esetben legalább úgy tűnjön.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel