Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyaszt a bőséges reggeli!

Diéta & Táplálkozás

Fogyaszt a bőséges reggeli!

„Reggelizz úgy, mint egy király” – tartja a régi mondás. Azt kevesen vitatják, hogy a nap elsõ étkezése igazán fontos a szervezetünkszámára, viszont már annál kevesebben vannak, akik elhiszik, hogy egy bõségesreggelivel még fogyni is lehet – fõleg a fogyókúrázók kételkednek ebben.

Pedig ésszerû a magyarázat, hiszen egy tápanyagban gazdag, bõséges reggelivel elérhetjük, hogy kellõ energiával induljon a napunk, ne váljunk már ebédidõ elõtt farkaséhessé, és még ahhoz is hozzájárul, hogy éjszaka se fosszuk ki ahûtõt.

A dietetikusok szerint a reggeli a nap nélkülözhetetlenétkezése, viszont egy európai kutatás eredményei azt tanúsítják, hogy 3-ból 1 gyerek sosem reggelizik. A megfelelõ anyagcsere motorjának tekinthetjük areggeli étkezéseket, és ezzel a hízás egyik akadályozó tényezõje is a reggelirefogyasztott tápanyag.

A bõséges reggeli csökkenti a késõbb fellépõ éhségérzetet, egyenletesen tartja vércukorszintünket, és ezekkel is hozzájárul a fogyáshoz.

Érdekes kutatási eredmény, hogy amikor az ember nem reggelizik az negatívan befolyásolja mind az agymûködést, mind a memóriát – nem is kell talán külön kiemelnünk, hogy ez fejlõdésben lévõ gyermeki szervezet számára mekkora veszélyforrást jelent.

Reggel, amikor az éjszakai lelassult anyagcserével felébredünk a szervezetünk energiaszintje is nagyon alacsony. Nincs is ebben semmi meglepõ, hiszen napközben akár 2-3 óránként is étkezünk, addig az esti és éjszakai órákban 8-10 órán keresztül nem kap a szervezetünk semmiféle tápanyagot.

Egy kellõen dús és tápanyagban gazdag reggeli után sokkal könnyebb betartani a diétás étrend által felállított szabályokat is, hiszen energikusakká válunk, és nem vagyunk éhesek.

Ha fogyni akar, akkor mindenképpen reggelizzen bõségesen, és ne csapja be magát azzal a tévhittel, hogy a kihagyott reggeli inkább a javára válik a fogyókúrájában, mert ez nem igaz.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel