Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyj egészségesen: A sikeres diéta három alappillére

Diéta & Táplálkozás

Fogyj egészségesen: A sikeres diéta három alappillére

Bármilyen diétát és fogyókúrát is kezdünk el, mindig szem elõtt kell tartanunk szervezetünk és immunrendszerünk optimális mûködését, és  afogyás érdekében sem szabad semmilyen egészségügyi kockázatot vállalnunk.

A sikeres fogyókúráknak vannak olyan aranyszabályai, amelyeket alkalmazva nemkell attól tartanunk, hogy legyengül a szervezetünk. Érdemes azt is tisztán látni, hogy mi a különbség a diéta és a fogyókúra között.

Dietetikusokalapvetõen azt mondják, hogy a két fogalom szinte teljes mértékbenmegfeleltethetõ egymásnak, azonban a gyakorlatban némi eltérés mégiscsak van akét megnevezés között.

A fogyókúrák elsõdleges célja a vágyott alak elérése és a súlyfelesleg leadása, míg a diéták mindezt úgy kívánják elérni, hogy közbennagyobb hangsúlyt fektetnek az egészségmegõrzésére is.

Összességében talánmindegy is, hogy fogyókúrának vagy diétának nevezzük-e a folyamatot, mert habetartunk három fontos alappillért, akkor harmonikus fogyást és egészségeséletvitelt érhetünk el egy kalap alatt.

A három alappillér célja a szervezet optimális mûködését, az anyagcsere megfelelõ gyorsaságát és a szervezet méregtelenítését támogatja. Azegyik legfontosabb anyagcsere gyorsító pillért a rostban gazdag táplálkozásjelenti.

A rostok segítik a szervezetünket a megfelelõ anyagcsere folyamatokfenntartásában, hiszen olyan emésztést és bélmozgást támogató fel nem szívódóösszetevõik vannak, melyekre úgy tekinthetünk, mint szervezetünk belsõ takarítóbrigádjára.

A rostok még a borús téli napokon is biztosítják számunkra a megfelelõ D vitamin ellátottságot, amivel nem csak a fogyásunkat támogatják,hanem ádáz harcot folytatnak a rákos megbetegedések kialakulása ellen is.

Érdemestehát minél több olajos maggal, gabonafélékkel, hüvelyes zöldséggel, egyébzöldségekkel és gyümölcsökkel tarkítanunk az étrendünket, hogy rostban gazdagételeket tehessünk az asztalunkra.

A másik fontos pillér az optimális anyagcsere eléréséhez ésfenntartásához a megfelelõ folyadékfogyasztás. A szervezetünknek napi 2-3 litervízre van szüksége a megfelelõ mûködéshez, ami akkor különösen elengedhetetlen,ha fogyni is szeretnénk.

A folyadék bevitel természetesen nem a cukrozott üdítõk fogyasztását jelenti, hanem a tiszta vizet, ami segíti a szervezetünkméregtelenítõ folyamatait is. A tiszta vízzel nem csak a kilók leadását támogathatjuk, egyszerûen erre van szüksége a szervezetünknek ez egészségesmûködéshez.

A harmadik pillér ugyancsak a szervezet méregtelenítéséhez járul hozzá, mindamellett hogy tartós fogyást, életerõt és formás alakot isbiztosít; és ez nem más, mint a rendszeresen végzett, aktív sporttevékenység.

Bár nehéz beiktatni egy fárasztó, munkával zsúfolt napba a testmozgást, mégis érdemes megtalálni a módját a gyakori és átgondolt mozgásnak, hogy többkalóriát tudjunk elégetni, hogy egészségesebbek legyünk, és hosszú távon aközérzetünkön is jelentõsen javítsunk.

A nyirokrendszer mûködésének serkentéseés a szervezet méregtelenítése is elérhetõ az izzasztó sporttevékenységekkel,így igazán tartós eredményeket érhetünk el a fogyásban is a mozgás és a diétaegyüttes erejével.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel