Fogyjon fogyókúra nélkül – Csak a termékek csomagolására kell odafigyelni!

A boltok polcai elõtt ácsorogva gyakran azért választunkegy-egy élelmiszert, mert megtetszett annak a csomagolása – erre azélelmiszergyártók is régen rájöttek és elõszeretettel alkalmazzák acsomagolások vásárlócsábító erejét.

Kutatások azt is igazolják, hogy azokból azételekbõl hajlamosak vagyunk többet enni, amelyeknek átlátszó a csomagolása, és már felbontás elõtt teljes egészében látjuk azt, hogy mit fogunk fogyasztani.

Egy amerikai kutatás azt vizsgálta, hogy tévémûsor nézéseközben mennyi répát, müzlit, édességet, kekszet esznek meg az emberek.

Az egyikcsoport átlátszó csomagban kapta az ételt, a másik csoport viszont színezettcsomagolásban; vagyis a résztvevõk egy része látta, míg másik része nem látta az ételeket evés közben.

A kutatás eredményei szerint összességében 60%-kaltöbb fogyott azokból az ételekbõl, aminek a csomagolása áttetszõ volt. Bébirépából 80%-kal több fogyott, kekszbõl 40%-kal több, M&M’s cukorból 60%-kaltöbb, míg müzlibõl 70%-kal többet ettek, akik átlátszó csomagban kapták meg azennivalót.

Xiaoyan Deng szerint ezek az eredmények elég egyértelmûek még akkor is, ha kevésbé tûnnek logikusnak. Azt feltételezhetnénk, hogyha látjuk, hogy mekkora adag van még a csomagban, azzal befolyásolni tudjuk, hogymennyit is együnk belõle, és ezért kevesebbet fogunk enni.

Viszont inkább az a hatás érvényesül, hogy látjuk azt a finom falatot, amit éppen eszünk és ízlikis, ezért többet eszünk belõle, mint amennyi feltétlenül szükséges.

Érdemes hátaz eredmények fényében jól megfontolni, hogy a legközelebbi bevásárlásalkalmával milyen csomagolású élelmiszereket emelünk le a polcról és vásárolunkmeg magunknak.

 

Az Első

Szia! Attila vagyok, az Első. A Gazdagsag.hu megálmodója és alapítója. A weboldal több weboldal egyesítésével jött létre és fejlődik önállóan tovább. A tanácsom: ne csak olvass, hanem hasznosíts és küzdj meg a céljaidért. Megéri!

Legújabb innen - Testi Gazdagság