Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyókúra 40 felett? Egyszerűbb, mint gondolnád!

Diéta & Táplálkozás

Fogyókúra 40 felett? Egyszerűbb, mint gondolnád!

Minél idősebb az emberi szervezet, annál nehezebben birkózik meg a felesleges kilókkal, de a kapuzárási pánik részeként – vagy csak egyszerűen az egészséges életre való törekvés okán – egyre gyakrabban merül fel a negyedik X után a fogyás, a fogyókúra gondolata.

Addigra ugyanis az emberek többsége már gyermeket vállal, évek óta biztos párkapcsolatban, mondhatni kényelemben él, így könnyen felszaladhatnak azok a kilók, amit tovább nehezít, hogy ebben a korban az anyagcsere is egyre lassabban pörög, azaz hajlamosabbak leszünk a hízásra.

Ilyenkor jut eszébe sokaknak, hogy itt az ideje változtatni és diétázni egy kicsit. Fogyókúra 40 felett? Van, aki szerint már minek, mások szerint nem sok esély van rá, de mi inkább azt mondjuk, hogy a dolog egyszerűbb, mint gondolnád.

A titok nyitja mindössze annyi, hogy nem szabad egyik napról a másikra eredményt várnod, hiszen az a sok felesleges kiló sem néhány hét alatt szaladt fel rád, hanem évek kemény munkájával.

Ez azt jelenti, hogy a nagyobb odafigyelés, a nagyobb akaraterő és a nagyobb befektetett munka mellett bizony rögtön el is felejthetjük azokat a módszereket, melyek néhány nap vagy néhány hét alatt vezet eredményre.

Miért okoz gondot a fogyókúra 40 felett?

Főként a nők esetében 40 éves kor felett olyan hormonális változások indulnak be a szervezetben – kiváltképp a változókor kapcsán –, melyek az anyagcsere jelentős lassulásának hála felerősítik a hízásra való hajlamot.

Nemtől függetlenül kimutatták a kutatók, hogy az emberek többségének ilyenkor 300 kalóriával kevesebbet kell bevinnie a szervezetébe, mint huszonéves korában.

Nyilván ez csak az átlag, egy aktív életmódot folytató ember esetében ez nem érvényes állítás, noha ott nincs is szükség fogyásra, nincs anyagcsere lassulás, és az izomtömeg csökkenése sem jellemző.

 Szintén főként a nőkre érvényesebb, hogy a hormonális változások miatt módosul a szervezet inzulinérzékenysége is, vagyis a vércukorszint drasztikus ingadozásba kezd.

Ez nemcsak rosszulléteket okozhat, de könnyedén jelentkezhet például hirtelen jelentkező farkaséhség, pláne gyakori édességfalási kényszer, ami kifejezetten megnehezíti a kalóriabevitel szabályozását.

Tudatos hozzáállással és hosszútávú célokkal azonban ennek ellenére is lehet sikeres a fogyókúránk 40 év felett!

Hasznos tippek, ha 40 év felett fogynánk

  • Figyeljünk oda az étkezésünkre, azaz együnk úgy, mint egy király, ebédeljünk úgy, mint egy úr és vacsorázzunk úgy, mint egy koldus, ha pedig tehetjük, a három főétkezés közé még tegyünk egy-egy kisebb, akár nasinak is betudható, de minimális kalóriamennyiséggel rendelkező táplálékot annak érdekében, hogy az anyagcserénk folyamatosan pörögjön, és ne legyünk éhesek.
  • A megfelelő ételek kiválasztásakor ügyeljünk arra, hogy a lehető legtöbb lassú felszívódású szénhidrátot vegyük magunkhoz. A gyors felszívódású szénhidrátok, az erősen cukros vagy fehérlisztből készült ételek ugyanis rendszerint nagyon sok kalóriát tartalmaznak, csak gyorsan az egekbe emelik a vércukorszintet, majd onnan mélyrepülést bemutatva hamar éhessé tesznek minket. Ezt elkerülhetjük sok zöldséggel, gyümölccsel, teljes kiőrlésű gabonákkal és fehérjékkel.
  • Mozgás nélkül a fogyókúra 40 felett sem fog menni. Nemcsak segít ledolgozni a feleslegesen bevitt kalóriamennyiséget, de gyorsítja az anyagcserét, így sokak számára elég lehet a fogyáshoz már az is, ha szimplán elkezdenek sportolni ebben az időszakban. Hogy ez már késő? Ezt felejtsük el: változtatni soha nem késő!

 

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel