Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyókúra has-, derék-tájékon? Előbb ismerkedjünk meg a hasi zsírral!

Diéta & Táplálkozás

Fogyókúra has-, derék-tájékon? Előbb ismerkedjünk meg a hasi zsírral!

A győzelemhez meg kell ismernünk az ellenséget – tartja a mondás, és ez különösen igaz abban az esetben, ha a hasunkról és a derekunkról szeretnénk fogyni. Ez ugyanis a világ egyik legnehezebb dolga, méghozzá nem véletlenül, hiszen az úszógumi éveken át rakódik le rajtunk, ezért hosszú ideig tart megszabadulni tőle.

Még nagyobb probléma, hogy a hasi zsírréteg nemcsak esztétikailag csúnya, hanem a legkárosabb az egészségre is, ezáltal negatívan befolyásolja a szív- és érrendszer működését, valamint az anyagcserét egyaránt.

Mivel sokan feladják a harcot, ha a fogyókúra has-, derék-tájékon történik, ezért az alábbiakban összegyűjtöttünk pár tényt és tévhitet, hogy felkészülten álljunk neki mindennemű kapcsolódó diétának és mozgásformának!

Közel sem csak a zsíros ételektől gyarapodik a has

Nagyon sokan élnek abban a tévhitben, hogy a has és a derék körül lerakódó zsírpárnák oka a sok zsíros étel. Noha az tény és való, hogy a zsír nem gyakorol túl jó hatást ezen a téren a szervezetünkre, azonban közel sem csak a zsírbevitelre kell figyelnünk, ha el akarjuk tüntetni az úszógumit.

A hasi zsír hátterében a legtöbb esetben legalább annyira számít a sok szénhidrát, az eltúlzott táplálékbevitel, a kevés mozgás, mindemellett pedig a genetika. Eleve azzal centiket feszesedhet a hasunk, ha rendszeresen tornázunk, és karban tartjuk a hasizmunkat, noha ezt sem szabad túlzásba vinni.

A felülések nem segítenek

Azt nem mondjuk, hogy a felülések hatástalanok, esetleg károsak, hiszen erősíthetjük velük a hasizmot, és ettől feszesebb lesz a hasfal, azonban lapos hasat nem várhatunk tőle, ezt érdemes elfelejteni egy életre.

Az ok leginkább abban keresendő, hogy nem beszélhetünk olyanról, hogy helyi zsírégetés, ezáltal hiába a hasunk és a derekunk megmozgatása, az még nem jelenti azt, hogy ott bármi is történt az izomerősítés mellett. Ez pedig növeli az izom körfogatát, vagyis esztétikailag semmiképpen nem laposodás várható, éppen ellenkezőleg!

Az alkoholtól szaporodik csak a hasi zsír

Nem véletlen az úgynevezett sörhas kifejezés, hiszen a sör és egyébként az összes alkoholos ital igazi kalóriabombának tekinthető. Gyakorlatilag folyékony cukor a többségük, így minél többet fogyasztunk belőle, annál jobban gyarapodik a súlyunk, ami főként a hasunkon látszódik meg elsőként.

A téma kapcsán lényeges probléma, hogy az alkohol ugyebár terheli a májat, márpedig ez a szervünk kiemelkedően fontos szerepet játszik a zsírégetés során. Nem elég tehát a sok kalória, mindemellett a lassuló anyagcserével és zsírégetéssel is szembe kell néznünk, ami duplán nagy nehézség.

A sok rost valóban jó a hasi zsír ellen

Természetesen nem kell azért rögtön megijedni, a hasi zsír ellen van megoldás, van ellenszer, még ha nem is olyan csodabogyó, ami pár nap alatt ellaposítja a pocakot. Ilyen például a sok rost, a zöldségek, a gyümölcsök, a gabonafélék, melyek serkentik az anyagcserét, és nem engedik, hogy a zsír lerakódjon a szervezetünkben.

Ezen felül bizonyítottan a hasi zsír lerakódását nehezíti és a zsírégetést gyorsítja a zöldtea rendszeres fogyasztása – napjában többször is ihatjuk –, de kutatások igazolják ezen a téren az áfonya és más bogyós gyümölcsök hatását, melyek alaposan fel tudják gyorsítani a szervezet anyagcseréjét.

Valóban leadhatatlan?

Nem, nem az! A hasi zsírtól meg lehet szabadulni, noha azt egy pillanatig sem vitatjuk, hogy könnyű dolgunk lesz vele. Ami biztos, hogy az egységes, táplálkozásváltozásra, életmódváltásra és rendszeres mozgásra épülő fogyókúrák jelentik a legjobb alternatívát, de a kitartás jellemzően mindennél fontosabb lehet, hiszen nem várhatunk eredményt 1-2 nap alatt.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel