Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyókúra hasról a rostok segítségével

Diéta & Táplálkozás

Fogyókúra hasról a rostok segítségével

Kifejezetten nehéz útra lép, aki úgy dönt, hogy megpróbálja leadni felesleges kilóit a has környékéről. Nem véletlenül, hiszen a fogyókúra hasról a legnehezebb, pedig nem árt felvenni a harcot, hiszen sem esztétikailag nem a legszerencsésebb, sem egészségügyileg, merthogy a zsír ilyenkor a legfontosabb szerveink körül rakódik le nagy mennyiségben.

Rengetegen úgy vélik, hogy ezt az úgynevezett úszógumit lehetetlenség leadni vagy eltüntetni, azonban mi most mutatunk egy olyan kiváló alternatívát, ami segíthet nekünk a hasi zsírréteg ledolgozásában. Mozgással elegyítve ugyanis a rostbevitel növelése rendkívüli mértékben megtámogathatja a zsírégetés folyamatát, az alábbiakban pedig felderítjük, hogy miért is van ez így!

Az oldható rostok jelentik a fogyás kulcsát

Felelőtlenség, mindemellett pedig pontatlanság lenne azonban kizárólag csak általános rostokról beszélni a fogyás tekintetében. Külön ki kell emelni a sorból az úgynevezett oldható rostokat, melyek nagyon fontos szerepet játszanak ebből a szempontból. Hogy miért?

Mert az oldható rostok kapcsolódnak a legszorosabban a zsírpárnák, azon belül is a hasi zsír kialakulásához, ezáltal sok vízzel elegyítve képesek zselés, nyúlós állagot felvenni, amivel alaposan felgyorsítják az anyagcserénket, miközben lassítják az ételek tápanyag-felszívódását úgy, hogy közben csökkentik az étvágyat, kalóriatartalmuk pedig teljességgel elhanyagolható.

Ezzel szemben az oldhatatlan rostok gyakorlatilag csak átszaladnak a szervezeten, nincs belőle gyakorlati hasznunk azon túl, hogy tömeget adnak a székletnek, ezt a hatásukat pedig vízzel se tudjuk fokozni, sőt víz nélkül szorulást idézhetnek elő.

Rost és rost között tehát nagyon sok a különbség, és ezt rengeteg tanulmány igazolta már korábban, mint ahogyan például azt is, hogy az oldható rostok bevitelének növelése milyen jó hatást gyakorol a hasi zsírréteg csökkenésére. Mindez nagyszerű alternatíva akkor is, ha megelőzésről van szó, de akkor is, ha fogyókúráról beszélünk.

Egyes tanulmányok szerint már naponta 3 gramm oldható rost bevitele látható eredményeket produkál néhány hónap alatt, így elképzelhetjük, hogy egy komolyabb életmódváltással – mely erre a rosttípusra épül – milyen drasztikus változásokat érhetünk el. Arról nem is beszélve, hogy ezek a rostok probiotikumként is szolgálnak, melyek emelik a jótékony bélbaktériumok mennyiségét.

Mennyi rostot együnk?

Erre a jó válasz részben az, hogy minél többet, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy azért nem árt mértéket tartani, illetve megválogatni, hogy milyen oldható rostokat eszünk, hiszen kifejezetten jó megoldás lehet például ebből a szempontból a barack, a zab, a brokkoli, a hüvelyesek, a narancs, a burgonya és a lenmag is.

A mennyiségekkel való ismerkedés előtt lényeges továbbá, hogy drasztikus életmódváltás esetén odafigyeljünk arra, hogy a hirtelen sok rost bevitele gyakran puffadást és hasmenést okozhat, tehát heti bevezetés mellett igyekezzünk növelni az adagokat, így biztosan nem lehet baj.

A nők esetében a rostbevitel ajánlott napi adagja 25 gramm, míg a férfiaknál ez 35 gramm, noha természetesen testsúlyunktól is függ a mérték. Lényeges, hogy ezt a beviteli mennyiséget legalább három adagra osszuk fel, de az se baj, ha többre sikerül, illetve mindig ügyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre, hiszen a rostok esetén a folyadékpótlás elengedhetetlen.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel