Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyókúra tippek, melyeket inkább kerülj el messzire

Diéta & Táplálkozás

Fogyókúra tippek, melyeket inkább kerülj el messzire

Szinte biztosak vagyunk abban, hogy mindenki belefutott már olyan fogyókúra tippekbe, melyek láttán egyetlen dolog jutott az eszébe: ezek megőrültek!

Sajnálatos módon ugyanis tele van a világháló olyan diétás ötletekkel, melyeket jobb lenne, ha mindenki elkerülne a lehető legmesszebbre, hiszen vagy teljesen haszontalanok, vagy könnyű félreértelmezni őket, de az is előfordulhat, hogy csak egyszerűen veszélyesek az egészségünkre nézve.

Rengeteg helyen ugyanis a legkülönfélébb tudományos háttér vagy utánanézés nélkül adnak szakmai tanácsokat, így se szeri, se száma az olyan tévhiteknek a magyar fogyókúrázók körében, amit érdemes lenne egyszer és mindenkorra elfelejteni.

Az alábbiakban éppen ezért most összegyűjtöttük azokat a legáltalánosabb és leggyakoribb fogyókúra tippeket, melyeket jobb, ha inkább nem tartunk be, és természetesen azt is elmondjuk, hogy miért!

Minden szénhidrátot vegyél ki az étrendedből!

A legtöbb fogyókúrás tippekről szóló cikkben visszatérő elemnek tekinthető, hogy minden szénhidrátot ki kell vennünk az étkezésünkből, mert a szénhidrát eredendően rossz dolog, amitől meg kell szabadulnunk a mindennapokban.

Ez ebben a formában azonban egyáltalán nem igaz, hiszen szénhidrát és szénhidrát között van különbség. Az egyiket tényleg érdemes kivonni az étrendből, de legalábbis minimalizálni a fogyasztását, a másikat azonban meg kell tartani, mert segítheti a fogyást.

A két szénhidrát között van a jó és a rossz, vagyis a lassú- és a gyors felszívódású típus. A gyors felszívódással rendelkezők jellemzően a cukros, fehér lisztből készült ételek, melyek nagyon magas kalóriatartalommal rendelkeznek, nagyon gyorsan felszívódnak a gyomorban, tehát hamar éhségérzetet okoznak, hizlalnak.

Ezeket tényleg érdemes kivenni az étrendünkből, de vannak a lassú felszívódású egészséges szénhidrátok, melyek megfelelő mennyiségben minden fogyókúra során alapvető élelmiszerek. Ilyenek például a zöldségek, a gyümölcsök, sőt a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek szintén ebbe a kategóriába sorolhatók.

Felejtsd el a zsírt!

Szerintünk viszont ne felejtsük el a zsírt, csak nagyon minimalizáljuk a bevitelét. Merthogy némi zsírra az emberi szervezetnek szüksége van a megfelelő működéshez, csak nem mindegy, hogy milyen zsírról van szó, és még fontosabb, hogy mekkora mennyiségről.

A disznózsírt például valóban érdemes teljesen kivenni az étrendből, de legalábbis nagyon minimalizálni a fogyasztását, és csak annyit meghagyni, ami belefér a mindennapi kalóriabevitelünkbe, mindemellett pedig szükséges a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához.

Ezen felül bizonyos zsírsavak az immunrendszer alapvető működéséhez is fontosak, támogatják az anyagcserét és segítik a fogyást. Ilyen például az omega-3 zsírsav is, mely főleg a halételekben van jelen nagy mennyiségben.

Mozgás nélkül is lehet fogyni!

Lehet, csak nem sokat. Ha valódi életmódváltásra és látványos eredményekre vágyunk, akkor a mozgás elengedhetetlen lesz.

Az ok nemcsak a kalóriaégetésben, hanem az alakformálásban is keresendő, hiszen egyszerű fogyással alaktalanná válunk, így mindig törekedjünk arra, hogy a fogyókúra mellett mozogjunk is.

 Pár nap alatt több kilót leadhatsz!

Dugig van a világháló pár nap alatt eredményt és több kiló fogyást hirdető diétákkal. Ne higgyünk egyiknek sem, hiszen pár nap alatt le lehet fogyni valamennyit, de többnyire csak a bennünk lerakódott vízből.

Ha tartós fogyást akarunk, az jellemzően hetek, hónapok kemény munkáját igényli, nem egy néhány napos diétát vagy kúrát. Az egészséges fogyás heti 0,5-1 kilónál kezdődik maximum!

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel