Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Fogyókúrás reggelit szeretnél? Akkor ezeket a tanácsokat feltétlenül fogadd meg!

Diéta & Táplálkozás

Fogyókúrás reggelit szeretnél? Akkor ezeket a tanácsokat feltétlenül fogadd meg!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ezt már sokszor és sok helyen kijelentették előttünk mások, azonban különösen nagy jelentősége van mindennek abban az esetben, ha fogyókúrás étrendet követünk és szeretnénk leadni néhány kilót.

Ebben az esetben jobban oda kell figyelni a reggelire, az alábbiakban pedig összegyűjtöttünk néhány olyan tanácsot, melyeket érdemes lehet megfogadni azoknak, akik valóban szeretnék úgy indítani az összes napot, hogy az illeszkedjen a diétás követelmények közé. Íme kapcsolódó tanácsaink:

Mindig legyen időd reggelizni!

Rendkívül lényeges a reggeli kapcsán, hogy beépítsük a mindennapi életmódunkba. Ha kell, keljünk fel előbb egy fél órával, vagy legalább 10 perccel – hiszen sok esetben már az is elég –, és együnk valami kiadósat, ügyelve természetesen a megfelelő alapanyagokra. Erről azonban később!

Hogy miért lényeges annyira a reggeli? Egyrészt, mert a nap első étkezése beindítja az anyagcserénket, energiát ad ahhoz, hogy elkezdődhessen a nap, miközben elég kalóriát biztosít ahhoz, hogy legalább a tízórai időpontjáig kibírjuk kopogó szemek nélkül, mert az éhezés a fogyás legnagyobb ellensége.

Nem mellesleg tudományos kutatások igazolják, hogy azok az emberek, akik kiadós reggelit fogyasztanak, azok a nap hátralévő részében már lényegesen kevesebb kalóriát vesznek magukhoz, és minimalizálják a nassolással bevitt, gyakorlatilag felesleges kalóriák mennyiségét.

Minél előbb reggelizünk, annál jobb!

Teljességgel érthető, ha közvetlenül az ébredés után még nem tudunk enni, az emberek többsége így van ezzel, de ha nem makacskodunk, és legalább megpróbálunk változtatni ezen a szokáson, akkor sikerülni fog. Hogy mit jelent ez?

Leginkább azt, hogy legalább az ébredés után fél órával próbáljunk már meg reggelizni. Addig a készülődés közben el tudunk szürcsölgetni egy pohár meleg teát vagy egy pohár száz százalékos gyümölcslevet, ami megalapoz a szilárd ételnek.

Minél később juttatjuk ugyanis szervezetünket reggelihez, annál tovább marad vegetatív állapotban az anyagcserénk, ami a fogyás egyik legnagyobb ellenségének tekinthető, hiszen azt az ébren töltött órákban annyira kell pörgetni, amennyire csak tudjuk. Mindezt sok folyadékkal, mozgással és megfelelő étrenddel!

Indítsuk sok rosttal és fehérjével a napot

Közel sem elég azonban rávenni magunkat arra, hogy minden reggel együnk valamit, az is nagyon fontos lesz, hogy milyen összetevőket veszünk magunkhoz ebben az időszakban, hiszen rendkívül lényeges a kevés kalória, amit úgy érhetünk el, ha rengeteg rostot és fehérjét fogyasztunk.

Ezek a táplálékok rendszerint kevés kalóriát tartalmaznak, ellenben rengeteg energiát adnak azért, hogy dinamikusan tudjuk indítani a napot, ne éhesen. A cukros péksütemények erre teljesen alkalmatlanok, hiszen hirtelen megdobják ugyan a vércukrot, valóban energikusnak érezzük magunkat tőle, de gyorsan felszívódnak, és ahogy beérünk a munkahelyre, máris nassolni támad kedvünk. Ez a fogyókúra szempontjából nem a legszerencsésebb.

Vigyázz a reggeli kávéval

A kávé a fogyókúra tekintetében kifejezetten jó hatással bír, azonban bizonyított tény, hogy nem szabad túlzásba vinni, pláne nem reggel. Fogyasszuk például lehetőleg minél kevesebb cukorral, a legjobb ha valami cukorpótlóval, és lehetőleg egy kis csészénél ne igyunk többet, mert eltelíthet minket, és tévesen jóllakottságérzetet sugározhat az agynak. Igyunk tehát kávét bátran, de ügyeljünk a mértékre a reggeli órákban, illetve a nap további részében se vigyük túlzásba.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel