Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Három hatékony diéta, ha nagy súlyfeleslegtől szeretnél megszabadulni

Diéta & Táplálkozás

Három hatékony diéta, ha nagy súlyfeleslegtől szeretnél megszabadulni

Nem egy olyan diétás étrend és fogyókúrás lehetõség közülválogathatunk, amik még jelentõsebb elhízás esetén is garantálják, hogy egészenrövid idõ alatt megszabaduljunk a nem kívánt kilóktól.

Viszont szem elõtt kell azt tartani, hogy a nagyobb súlyfeleslegtõl teljesen más módon tudunk megszabadulni, mint amikor csak pár kiló felesleg van rajtunk.

Aggodalomraviszont semmi okunk, hiszen három olyan jól bevált, az egészségesebb életmódravaló váltást is támogató program létezik, amelyek megoldást jelenthetnek számunkra, ezek a GI diéta, a mediterrán diéta és az ún. South Beach diéta.

Cikkünkben részletesebben is bemutatjuk ennek a három sikeres diétás programnakaz alapjait, és garantált, hogy bármelyiket is választjuk a három program közülmég nagyobb súly feleslegtõl is hosszú távon képesek leszünk megszabadulni.

A GI diéta orvosi alapokon nyugszik, és elsõsorban a márkialakult cukorbetegséggel küzdõ páciensek megsegítésére és a betegekkiegyensúlyozott táplálkozása érdekében dolgozták ki. A diéta alapja, ahogyneve is mutatja, a tápanyagok glikémiás indexe.

Minden élelmiszer befolyásolja valahogyan a szervezet vércukor szintjét. Vannak élelmiszerek, amelyek hirtelenmegemelik a vércukrot fokozott inzulintermelésre késztetve a hasnyálmirigyet,hogy csökkentse azt; míg más élelmiszerek fokozatosan emelik csak a vércukorszintet.

A vércukorszint hirtelen ingadozásai okozzák a gyorsan fellépõéhségérzetet is, ami a fogyókúrákat hátrányosan érinti.

A kutatások soránkialakították az élelmiszerek glikémiás indexét is tartalmazó táblázatot, ami0-100 közé sorolja be az élelmiszereket, és az 55 alatti GI értékkel rendelkezõ élelmiszerek azok, amelyek támogatják a kiegyensúlyozott vércukor, és ez által inzulin szintet a vérben.

A GI diéta során csak annyi a teendõnk, hogy ezeketaz élelmiszereket fogyasszuk, amivel hosszabb távon jelentõs súlycsökkenésselszámolhatunk.

diéta már több mint két évtizede bekerült a köztudatba, és sikerrel alkalmazzák a fogyni vágyók a diéta szigorú szabályai ellenére is; és ha sikerül életvitelszerûen beilleszteni ezt a módszert a minden napokba,akkor a tartós fogyás mellett megõrizhetjük egészségünket is, és nem kelltartanunk a szívet és az érrendszert érintõ megbetegedésektõl sem.

A mediterrán diéta a Földközi-tenger partján élõ emberekmindennapjait és táplálkozási szokásait veszi alapul. Kutatók rájöttek arra,hogy ebben a mediterrán térségben sokkal kevesebb érrendszeri és krónikus betegember él, ezért kezdték el vizsgálni az életmódjukat is.

A mediterrán diétában a jelentõs fogyás lehetõsége az olívaolaj fogyasztásában, a teljes kiõrlésû gabonák használatában, illetve a zöldségekben, gyümölcsökben és halban gazdagtáplálkozásban rejlik – hiszen ezek az ételek elérhetõek a Földközi-tengertérségében.

Érdemes ezért nekünk is változtatni az életmódunkon, és követni a mediterrán vidéken élõ emberek példáját, fõleg abban az esetben, ha szeretnénkleadni a felgyülemlett súlyfelesleget és szeretnénk távol maradni minden olyanbetegségtõl, amelyek kialakulásában az elhízás bizony hatalmas rizikót jelent(érrendszeri megbetegedések, szívproblémák, koleszterin problémák, magasvérnyomás).

Kevésbé közismert, ám annál hatásosabb módszer még a SouthBeach (SB) diéta, aminek kialakítása Dr. Arthur Agatson, floridaiszívspecialista munkásságához kapcsolódik. Ez a speciális déltengeri diétaazért jött létre, hogy segítse az orvos szív- és érrendszeri megbetegedésekkel küzdõ pácienseit a fogyásban.

A fogyókúrás módszer alapjait a jó és rossz zsírok, a jó és rossz szénhidrátok elkülönítése jelenti. A diétában atelítetlen zsírsavak és az alacsony glikémiás indexû ételek kerülnek elõtérbe.Ez a program csak bizonyos ideig alkalmazható, a kúra három fázisban támogatjaaz áttérést az egészségesebb életmódra.

Az elsõ fázisban kõkemény szénhidrát csökkentett diétát kell végezni, majd elõtérbe kerülnek a jó szénhidrátokmindaddig, amíg a paciens eléri a kívánt súlyt.

A harmadik szakaszban pedig azelért súly megtartásán van a fókusz, hogy az étrend beli változtatásoktudatosak legyenek és egy egészségesebb életmódhoz járuljanak hozzá a páciensmindennapjaiban.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel