Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Hatékony fogyókúra hasra? Négy dolog, amivel sikerülhet!

Diéta & Táplálkozás

Hatékony fogyókúra hasra? Négy dolog, amivel sikerülhet!

Az emberek többségének a has jelenti a legkritikusabb pontot, ha hízásról vagy plusz kilókról van szó. Amennyiben te is elégedetlen vagy magaddal ezen a téren, most négy pontban összefoglaljuk, hogy milyen az igazán hatékony fogyókúra hasra!

1. Először is csökkentsd a kalóriákat

A hasi fogyás egyik alaptörvénye, hogy az étrendünk módosításával megpróbáljuk a lehető legjobban lecsökkenteni a szervezetünkbe bevitt kalóriákat. Nagyon lényeges azonban, hogy ez soha ne legyen drasztikus változás, mert az mindig visszafelé sülhet el. A kalóriacsökkentés nem jelent egyet az éhezéssel, mert akkor nem a felesleges és kártékony zsírréteget adjuk le magunkról, hanem csak az izmokat vagy a bennünk raktározott vizet.

A kalóriacsökkentés lényege, hogy megpróbálunk ugyanannyit enni, mint korábban csak éppen táplálóbb, kevesebb kalóriát tartalmazó ételekből összeválogatva. Ezt elérhetjük pusztán azzal, ha jelentős mértékben apasztjuk a bevitt cukormennyiséget, illetve a zsírt, és helyette minél több rostos fogyasztunk. Energiában nagyjából hasonló eredményt kapunk, de a kalória kapcsán jelentős mínuszban leszünk majd.

2. Fogyni csak jóllakottan lehet

Pláne hasról! Amennyiben ugyanis a szervezetünk azt érzékeli, hogy hirtelen lecsökkent a szervezetbe bevitt kalóriák mennyisége, akkor gyakorlatilag megnyom egy nemlétező pánikgombot, ami arra kényszeríti a belső szabályozórendszerünket, hogy azonnal megkezdje a tartalékolást, mégpedig az anyagcsere és a zsírégető funkciók lelassításával vagy teljes felfüggesztésével.

Az első pontban említett módon inkább alakítsuk át az étrendünket úgy, hogy a hizlaló alapanyagokat kivesszük a mindennapjainkból, és cserébe a kevés kalória-, de nagy energiatartalmú, egészséges ételeket helyezzük előtérbe. Szervezetünk ugyanis sem kívül, sem belül nem tud majd 100 százalékon teljesíteni akkor, ha éhezünk és éhesek vagyunk, tehát nemcsak a munkahelyen romolhat a teljesítményünk, hanem akár a fogyókúra tekintetében is.

3. Ezeket az ételeket fontos kiiktatni az étrendből

A fogyást – pláne a hasi régió esetén – rengeteg olyan étel gátolhatja, melyekre elsőre talán nem is gondolnánk, ezért fontos kiemelni ebben a cikkben, hogy melyek azok, melyeket feltétlenül iktassunk ki az étrendből, de legalábbis alaposan csökkentsük a fogyasztásukat.

Ebbe a kategóriába tartoznak például a folyékony kalóriák, vagyis a cukrozott üdítőitalok. Ilyenkor sokan hajlamosak a kólára gondolni, és esetleg annak zéró cukorral ellátott változatát választani, de a helyzet nem ennyire egyszerű. A kóla mellett ugyanis az ízesített vizek, a jeges teák, sőt még az egészségesnek beállított gyümölcslevek is drasztikus mennyiségű cukrot, azaz szénhidrátot tartalmaznak, azaz menniük kell.

Szintén ide sorolhatók még a finomított szénhidrátok, azaz minden cukros és fehérlisztes étel – igen, még a tésztafélék is –, valamint a rejtett cukrokat felvonultató finomságok, mert a hozzáadott cukor bizony ugyanúgy cukor, ergo rengeteg felesleges extra kalóriát tartalmaz.

4. A fogyást hátráltató egyéb tényezők

Nyilvánvalóan vannak a fogyást hátráltató egyéb tényezők is, melyeket érdemes számításba vennünk, ha nehezünkre esik eltüntetni a hasunkra lerakódott zsírpárnákat. Ilyen például a rendszeres testmozgás, hiszen anélkül nem lehet leadni a hasi zsírt, de az elegendő alvásmennyiség egyaránt ide sorolható, hiszen kialvatlanul nem pörög az anyagcsere. Vizsgáljuk át életmódunkat, és ha valahol problémát tapasztalunk, érdemes mielőbb változtatni rajta!

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel