Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Így készüljünk fel a járvány második hullámára, ha nem akarjuk megszakítani fogyókúránkat

Diéta & Táplálkozás

Így készüljünk fel a járvány második hullámára, ha nem akarjuk megszakítani fogyókúránkat

Egyre több helyen arról hallani, hogy küszöbön áll a koronavírus-járvány második hulláma, így hamarosan ismét bezárhatnak a határok, elfelejthetjük a közösségi életet és így tovább. Bár egyelőre senki sem tudná megmondani pontosan, hogy a második hullám valóban berobban-e majd, azonban ha fogyókúrázóként nem akarjuk megszakítani diétánkat, akkor érdemes felkészülni rá.

Merthogy tavasszal már sokak számára világossá vált: az önkéntes karantén nem tesz túl jót a fogyókúrának, így ha el akarjuk kerülni a hízást, akkor érdemes lehet megfelelően felkészülni egy újabb hasonló helyzetre. Hogy mivel?

Legyen egy-két hónapra elég diétás ételünk

A töméntelen mennyiségű ételhalmozás egy esetleges második hullám előtt is ugyanolyan felesleges, mint amilyen korábban volt, ezáltal mindenkit lebeszélnénk arról, hogy évekre elegendő élelmiszert gyűjtsön be most, erre ugyanis várhatóan nem lesz szükség, hiszen ha akadozva is, de minden fontos dologhoz hozzáférhetünk majd a legnehezebb időszakokban is.

Ennek megfelelően maximum egy-két hónapra elég olyan ételt vásároljunk meg maximum, amire a diétánk során óriási szükség lehet, tehát nélkülözhetetlen, és a tavaszi helyzetben is nagyon nehezen tudtunk hozzájutni. Sokak számára ilyenek lehetnek a gyógyteák, a fogyókúrás tabletták, valamint az exkluzív, külföldről érkező élelmiszerek, melyek ellátása gondot okozhat, ha ismét záródnak a határok.

Törekedjünk a beszerzés kapcsán olyan összetevőkre, melyek csak szezonálisan elérhetők, esetleg nem rendelhetők az interneten keresztül, kizárólag a helyi piacon lehet megvásárolni, ahová a korlátozások esetén ugyebár nem tudunk majd eljutni. Amit az internetről be lehet szerezni, abból teljesen felesleges egy havinál nagyobb adagot tárolni otthon, hiszen a diétás ételek általában nem hiánycikkek vírusos időszakban sem.

Igyekezzünk továbbá minél több friss zöldséget, gyümölcsöt, gyümölcslét és egyéb olyan, direkt magyar termelők által készített immunrendszer-erősítő terméket vásárolni, ami önmagában, vagy feldolgozás után eláll és segíti az egészséges táplálkozást. Az alma például sokáig tárolható megfelelő helyen, de némi szilvakompót is jó szolgálatot tehet majd, ha beütött a krach.

Teremtsük meg az otthoni edzéshez ideális környezetet

Mivel a diétához nemcsak a megfelelő táplálkozásunkat kell biztosítani, hanem a rendszeres testmozgást is – ami egy második hullám esetén szintén gondot okozhat –, ezért nem árt erre felkészíteni az otthonunkat még most, amíg problémamentesen el tudunk menni boltokba, és segítséget tudunk kérni az eladóktól az adott termék haszna és hatékonysága kapcsán.

Amit mindenképpen szerezzünk be, az némi súly. Legyen az egy ötkilós súlyzó vagy egy kisebb kettlebell, mindegyikkel rengeteg nagyszerű gyakorlatot tudunk végezni otthon, gyakorlatilag minimális helyszükséglet mellett. Ne felejtsük el: a súlyzós edzés az egyik legjobb zsírégető mozgásforma!

Persze nem árt a kardióra is kitalálni valamit, hiszen főleg a bezártság esetén lényeges lesz elfáradni is a fogyás mellett. Érdemes ehhez valamilyen nagyobb gépet beszerezni otthonra, például egy elliptikus tréner bár nem olcsó, ellenben elképesztően tartalmas és egyben hatásos edzéseket tudunk kivitelezni vele akár napi többszöri alkalommal, de egy szobabicikli sem rossz választás.

Ezen felül érdemes még könnyebb gyakorlatokhoz való, tulajdonképpen filléres kiegészítőket is begyűjteni a változatos mozgásformákhoz, mint amilyen az ugrókötél, a TRX vagy éppen a fitneszlabda.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel