Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Ismerkedj meg a Mayo Klinika fogyókúra alapjaival

Diéta & Táplálkozás

Ismerkedj meg a Mayo Klinika fogyókúra alapjaival

A Mayo Klinika fogyókúra a 2010-es évek magasságában ütötte fel a fejét és vált egycsapásra ismertté a világon, méghozzá nem véletlenül, hiszen ez az orvosok által összeállított módszer rengeteg embernek segített leadni felesleges kilóit.

Röviden és tömören a rendszer azt a célt szolgálja, hogy könnyebb legyen a komplett életmódváltás, a fogyás után meg tudjuk tartani az elért testsúlyt, mindemellett pedig lehetőséget kapunk arra is, hogy lépésről-lépésre haladva érjük el a céljainkat, így nincs éhezés, nincs lemondás, a cél a kiegyensúlyozott életmód elérése. Hogyan?

 A Mayo Klinika fogyókúra elkezdése

Nagy általánosságban kijelenthetjük, hogy a Mayo Klinika fogyókúra nem találta fel újra a kereket, csak a logikus és tudományos módszerekre épül. Ezt igazolja, hogy a diéta elkezdése a fokozatosságon alapszik, ezáltal az első két hét csak egyfajta bevezető fázisként írható le.

Ennek a célja nemcsak a szervezetünk átállítása lesz – hiszen az egészségtelen étrend után kell idő, míg hozzászokik a testünk az egészséges életmódhoz -, miközben felgyorsul az anyagcsere, beindul a zsírégetés, azaz elkezdődik egy összetett fogyási szakasz, aminek a fenntartása lesz a hosszantartó cél.

A gyakorlat azt mutatja, hogy elhízástól függően már ebben a szakaszban lehetősége van sokaknak akár 2-4 kiló leadására, ami kifejezetten egészséges mérték, nem mellesleg pedig biztosan szervezetünk zsírtartalékából veszítjük el, nem a vízkészletből.

Ez az időszak egyben egyfajta tanulás is, hiszen a fogyókúra részeként megismerkedhetünk az egészséges életmód alapjaival, de elsajátíthatjuk azt is, hogy miként kell leszokni a rossz dolgokról. Amennyiben ez sikerült, jöhet a második szakasz, amikor a fogyás lassul ugyan, de tartós lesz, mígnem elérjük az egészséges testsúlyunkat, melynek utána már csak a megtartására kell törekednünk.

A Mayo Klinika étrend

Komplett szakdolgozatokat és könyveket lehetne megtölteni a világhálón megtalálható étrendekkel és étkezési szabályokkal, melyek a Mayo Klinika fogyókúrás programjához köthetők, azonban itt is vannak alapszabályok, melyeket érdemes lehet memorizálni.

Az első és legfontosabb, hogy itt nincsen kalóriaszámítás, senki sem várja el tőlünk az éhezést, azonban van egy szigorúan betartandó ételpiramis, ami rendkívül egyszerű formában prezentálja számunkra, hogy mit szabad és mit nem.

A piramis alsó felében találhatjuk a korlátlan mennyiségben fogyasztandó élelmiszereket, főként a zöldségeket és a gyümölcsöket. Ezek felett vannak a magas fehérje- és rosttartalmú élelmiszerek – tejtermékek, teljes kiőrlésű termékek, hüvelyesek, sovány húsok -, melyeket kötelezően be kell építeni az étrendbe, de mértékükre már oda kell figyelni, napi egyszer viszont fogyaszthatók.

A következő szakaszban a zsírok találhatók, melyek kellenek a szervezetnek, de elegendő belőlük hetente maximum kétszer fogyasztani – akkor is lehetőleg egészségesebb típusaikból –, míg a piramis csúcsán a tiltott rengeteg, a szénhidrátok találhatók édességekkel, fehér kenyerekkel, tésztákkal és minden olyan dologgal, melyek ha nem is kerülendők, de hetente legfeljebb egyszer és kis mennyiségben fogyasztandók.

Mozgásra is szükség lesz

Bár nem kötelező, a siker érdekében a Mayo Klinika diéta során is szükség lesz rendszeres testmozgásra. Az ajánlások szerint naponta legalább 30 percet töltsünk valamilyen aktív tevékenységgel, de azt is érdemes fokozatosan bevezetni az életünkbe, ezáltal az első héten az 5 perc mozgás már elegendő lesz. Mindezt ráadásul akár hétköznapi tevékenységekkel – lépcsőzés, bevásárlás, házimunka – is kiválthatjuk!

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel