Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Ismerkedj meg a Sirtfood diétával, mely Adele-nek is segített lefogyni

Diéta & Táplálkozás

Ismerkedj meg a Sirtfood diétával, mely Adele-nek is segített lefogyni

Egyre többet hallani manapság az úgynevezett Sirtfood diétáról, ami nem meglepő, hiszen ez az új, nem mellesleg kimagasló hatásfokkal rendelkező módszer több hírességnek segített már leadni a felesleges kilókat, a legismertebb pedig mindegyik közül Adele volt, aki elképesztően látványos fogyást tudott prezentálni ezzel a módszerrel.

Emiatt egyre többen érdeklődnek a hazánkban még nem túl ismert Sirtfood diéta iránt, ami nem meglepő, hiszen az imént említett énekesnő felismerhetetlenül lefogyott a segítségével, noha ő sem titkolta, hogy ebben azért nemcsak ennek, hanem a rendszeres testmozgásnak egyaránt nagyon fontos szerepe volt. Lássunk minden fontos részletet, amit tudni kell róla!

A Sirtfood diéta felépítése és alkalmazása

A Sirtfood diétát két angol dietetikus, Aidan Goggins és Glan Matten fejlesztették ki még 2016-ban, tehát egy finoman szólva is friss módszerről van szó. Elképzelésük tudományos kutatásokra és megfigyelésekre alapult, ezáltal a céljuk az volt, hogy a megfelelő ételek fogyasztásával aktiválják a szervezeten belül a szirtuin nevű részecskéket, melyek drasztikusan javítják az emésztést és növelik a szervezet zsírégető képességét.

Ehhez nemcsak konkrét táplálkozási szokásokat, hanem életmódot, felépítést is kidolgoztak, így a kúra – mely szabadon ismételhető – alapvetően három hétig tart, melyet további részegységekre bonthatunk fel.

Az első hét első három napján így naponta maximum 1000 kalóriát vehetünk magunkhoz, de fontos odafigyelni arra, hogy ezt szépen elosztogassuk egész napra, és az egyik főétkezés mindig tartalmazzon sirtfood ételt, tehát hal, csirke, pulyka és hasonlók legyenek, de napi több alkalommal kell sirtfood zöldturmixot is fogyasztani mellé.

Az első hét maradék négy napján már 1500 kalóriát fogyaszthatunk. Ebben az időszakban már legalább két főétkezésnek és további két zöldturmixnak kell úgy készülnie, hogy azok megfeleljenek az előírásoknak, azaz nagyon sok úgynevezett szirtuin fehérjét tartalmazzanak.

A diéta második fázisa egy 14 napos kúra – ugyanúgy napi 1500-1600 kalóriával – férfiak elmehetnek 1800-ig –, mely már a szirtuinhoz hozzászoktatott szervezetünket alaposan megbombázza ilyen típusú ételekkel, ezáltal három főétkezésünknek kell ilyen tápanyagokban gazdagnak lennie, de legalább egy turmix kelleni fog hozzá a teljes hatás érdekében.

Milyen ételek tartalmaznak sok szirtuint?

Mivel a Sirtfood diéta alapja tehát a szirtuin-fehérjében gazdag étkezés, ezért adja magát a kérdés, hogy milyen élelmiszerek közül válogathatunk, ha eleget szeretnénk tenni a követelményeknek. Cikkünk meglepő része következik, hiszen ezen a téren olyan élelmiszerek is megengedettek, mint az étcsokoládé, a vörösbor vagy éppen a görög joghurt – nyilván megfelelő mennyiségben, a maximális kalóriaértékeken belül.

Nyilván ennél hatásosabb, ha inkább olyan élelmiszereket válogatunk, mint a fentiekben említett fehér húsok, valamint az olyan ténylegesen zöld színű zöldségek, mint a petrezselyem, a rukkola, a zeller, a kelkáposzta vagy a zöldalma, de az eper, a citrusfélék, a legtöbb bogyós gyümölcs, a hajdina és a dió szintén orbitális mennyiségben tartalmaz olyan összetevőket, melyek beindítják a diétával megcélzott folyamatokat.

A legtöbb magas fehérje- és alacsony zsírtartalmú élelmiszer természetesen ideális lesz a diéta kiegészítésére – jöhet a legtöbb zöldség, gyümölcs és teljes kiőrlésű gabonaféle –, miközben a rendszeres testmozgást se felejtsük el, hiszen azzal kombinálva tudunk majd nagyon látványos eredményeket elérni.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel