Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Ismerkedjünk meg a fogyókúrázók legnagyobb ellenségével, a szénhidráttal!

Diéta & Táplálkozás

Ismerkedjünk meg a fogyókúrázók legnagyobb ellenségével, a szénhidráttal!

A szénhidrát gyakorta mumus egy-egy diétázó szemében, ésképesek a fogyni vágyók minden szénhidrát tartalmú ételt élbõl elutasítani.Viszont elõbb fel kell, tegyük azt a kérdést magunknak, hogy mi is az aszénhidrát, és miért is kell az a szervezetünknek?

Ha erre a kérdésre nemtudjuk a választ, akkor elõbb tisztáznunk kell ezt a kérdést, és csak utána szabad a szénhidrátokat kizárnunk (vagy sem) az életünkbõl, illetve adiétánkból.

A szervezetünk a szénhidrátokból nyeri az energiát, olyanvegyületek tartoznak a szénhidrát kategóriájába, mint a szõlõcukor,gyümölcscukor, répacukor, keményítõ és cellulóz. Vajon honnan kerül aszervezetbe szénhidrát? A szervezet képes az elfogyasztott fehérjéből és zsírból a működéséhez szükséges szénhidrátot is kinyerni, így nem érdemes különszénhidrátot fogyasztani.

Az egyszerû szénhidrátokat pedig egyenesen kerülnikell, ezek azok a szénhidrátok, amik nagyon gyorsan emelik a vércukorszintet,és a súlyfelesleg kialakulásáért is felelõsek.

Vannak esetek, amikor nem tehetjük meg, hogy elhagyjuk a szénhidrátot az étrendünkből, sõt olyan esetek is vannak, amikor nem is akarjukteljesen mellõzni. Az egyszerû szénhidrátokat ebben az esetben is jobb, hahanyagoljuk, és helyettük az összetett szénhidrátokat fogyasztjuk, amikneklassú a felszívódásuk, és egyenletesen tartják a vércukorszintünket is.

Azételek GI értéke segít nekünk eligazodni abban, hogy milyen szénhidrátokategyünk, hiszen minél alacsonyabb egy étel GI értéke annál kevésbé emeli a vércukorszintet, és annál kevesebb inzulint kell a szervezetünknekelõállítania. Egy gyors összefoglalással mi is segítünk.

A lehetõ legjobb, hakerülünk minden cukortartalmú ételt és italt, édességet, fehér lisztbõl készültpékárut és desszertet, valamint a gyümölcsöket. Ellenben bátran fogyaszthatjuka teljes kiõrlésû pékárukat, a barnariszt, a hajdinát, a bulgurt, a kölest, azöldségeket.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel