Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Itt van az ősz, de nem késő fogyókúrázni

Diéta & Táplálkozás

Itt van az ősz, de nem késő fogyókúrázni

A fogyókúra kapcsán nagyon sokan úgy gondolják, hogy tavasszal és nyáron a legszerencsésebb elkezdeni, ami ebben a formában orbitális tévedés. Noha a gondolatmenetben természetesen találunk logikát, azonban az alábbiakban azt szeretnénk bebizonyítani, hogy az őszi időszak ugyanolyan szerencsés lehet az életmódváltáshoz, vagy ahhoz, ha leadnánk néhány kilót, mint például a nyár. Lássuk, hogy miért!

Ősszel komfortosabban lehet edzeni

A nyári időszak az edzések szempontjából rendkívül megterhelő. Nem véletlen, hogy sok sportkör is szünetet tart ebben az intervallumban, hiszen a 30 Celsius fok fölötti hőmérsékletek egyáltalán nem tekinthetők ideálisnak ahhoz, hogy elvégezzünk egy kiadós edzést, lévén a meleg és az extra vízveszteség drasztikus mértékben csökkenti energiaszintünket.

Ősszel egyszerűbb olyan időszakot találni akár munka után is, amikor kellemes hőmérsékletek társaságában adhatjuk át magunkat a mozgás örömeinek, a reggelek is sokkal frissebbek, a szabadtéri mozgás pedig ráadásként a szemnek is kellemes, hiszen elképesztően gyönyörűek ebben az időszakban a sárguló és színesedő fák.

Rengeteg a friss zöldség és gyümölcs

Egyáltalán nem elhanyagolható tényező az őszi fogyókúra kapcsán, hogy ebben az időszakban nagyon sok friss zöldség és gyümölcs terem, melyek köztudottan alapvető fontosságúak a fogyókúrában. Arról nem is beszélve, hogy közülük milyen sok kimagasló zsírégető hatással rendelkezik, így segítenek ledobni rólunk a felesleges kilókat.

Korábbi cikkeinkben a szőlővel, a körtével és az almával már foglalkoztunk, így ha néhány tuti receptet szeretnél, állunk szolgálatodra, de bátran fedezz fel magadnak újdonságokat, így például ott lesz a sütőtök, a krumpli, az őszibarack, de még a káposzta is, ami az őszi időszak slágertermékeként nemcsak finom és ízletes, de mindemellett könnyen meg tudjuk támogatni vele a fogyásunkat az évszakban.

Többet tudunk aludni

Meglepően ritkán hangsúlyozzák a fogyókúrák kapcsán, de a pihenés és az alvás rendkívül lényeges ahhoz, hogy hatásosan le tudjuk adni felesleges kilóinkat. Ennek az oka abban keresendő, hogy az alvás hozzásegít minket a kiegyensúlyozott anyagcseréhez, miközben pszichológiailag is rengeteget segít, egy kipihent ember például könnyebben megállja, hogy ne bűnözzön, van energiája mozogni és így tovább.

Az őszi időszakban pedig az emberek jellemzően már többet pihennek, mint nyáron, amikor tovább világos van és nagyon korán felkel a Nap, ennek megfelelően ösztönösen is rövidülnek az alvási ciklusok, de ősszel ez újra megnövekszik, több idő jut a pihenésre, amit az edzéseken, a teljesítményünkön egyaránt észre vehetünk majd, nem csak abban, hogy jobb a közérzetünk.

Több időnk van edzeni

A jó idő miatt az emberek többsége a nyári időszakra tervezi a legtöbb programot. Ilyenkor mennek nyaralni, hosszabban kikapcsolódni, ekkor vannak a nagy fesztiválok, de a különféle felújítási vagy átalakítási munkálatok szintén ebben az időszakban zajlanak, őszre pedig mindez általában lecseng, így az embereknek rengeteg ideje felszabadul, amit rekreációra, fogyásra tudnak fordítani.

Munka után például nem azon kell aggódni, hogy mi lesz hétvégén, hogy mit kell vásárolni erre és mit kell előkészíteni arra, hanem nyugodtan átöltözhetünk, és elmehetünk kocogni vagy egy nagyot sétálni a szabadban, hiszen messze még a tél, amikor koradélután már besötétedik, egy nyárias őszi napon akár még este 7 óráig is kényelmesen kint tudunk lenni és mozogni, de a négy fal között ez sem korlátoz majd minket.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel