Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Kalóriaszámlálás helyett pontrendszeres fogyókúra, ami biztosan működik

Diéta & Táplálkozás

Kalóriaszámlálás helyett pontrendszeres fogyókúra, ami biztosan működik

Rengeteg különböző szabályrendszer létezik, mely ideális arra, hogy leadjuk felesleges kilóinkat. Sokan bizonyos tematikus diétákra esküsznek, megint mások inkább a kalóriaszámlálásban látják a megoldás kulcsát, azonban csak nagyon kevés szó esik az úgynevezett pontrendszeres fogyókúráról, mely egy új alternatívaként képes arra, hogy minden élelmiszert egy komplex szisztémába soroljon, és ennek részeként behatárolja azt: miből és mennyit ehetünk úgy, hogy közben ügyet sem vetünk a kalóriákra.

A pontrendszeres fogyókúra működése

Aki nem hallott volna még róla, a pontrendszeres fogyókúra legnagyobb előnye, hogy akár pontrendszeres életmódnak is nevezhetnénk, hiszen amennyiben hosszabb távon szeretnénk alkalmazni, arra is lehetőségünk nyílik a segítségével, lévén kellő odafigyelés, illetve változatos étrend mellett nem állít elénk túlzott megszorításokat vagy az egészségünkre ártalmas szempontokat.

Amit tudni kell, hogy a pontrendszeres fogyókúra alapja a WeightWatchers program, amihez egy sajátos pontrendszer tartozik. Ebben a szisztémában életkorhoz, nemhez és igényekhez kalkulálva kaphatunk egy olyan összesített pontszámot, mely gyakorlatilag megmutatja nekünk, mekkora a takaró, azaz meddig nyújtózkodhatunk alatta. Ennek a megoldásnak a lényege, hogy itt nincsenek tiltólistás ételek, gyakorlatilag mindent ehetünk, de arról nekünk kell gondoskodnunk, hogy ne lépjük túl az engedélyezett pontszámot, vagyis egész napra, minden főbb étkezésre el kell osztanunk a rendelkezésünkre álló ételmennyiséget.

A kérdéses módszer tehát inkább a mértékletességre helyezi a hangsúlyt, és nem az önsanyargatásra. A cél itt a tartós fogyás, a megfelelő testsúly elérése, illetve annak fenntartása szenvedés, éhezés, illetve általános egészségünk veszélybe sodrása nélkül.

A pontrendszerről

A pontrendszeres fogyókúrához kapcsolódó szisztémáról tudni kell, hogy nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek dolgozták ki, tehát nem véletlenszerűen kitalált számokról van szó. Éppen ellenkezőleg, a cél itt az, hogy a nagyon alacsony kalória- és magas rosttartalmú ételek alacsonyabb pontszámot kaptak – ergo sokat ehetünk belőlük –, míg a magas kalória- és alacsony rosttartalmú ételek nagyobb pontszámmal rendelkeznek, így fogyasztásuk csak korlátozott mennyiségben, délután három óra után pedig egyáltalán nem ajánlott.

Világos, hogy ez a módszer nem engedi a csak magas kalóriatartalommal rendelkező élelmiszerek fogyasztását, hiszen ebben az esetben már délelőtt felhasználnánk az összes rendelkezésünkre álló „kreditet”, tehát a mi felelősségünk is a megfelelő elosztás. Hogy ki és mennyi pontból gazdálkodhat, azt a testmagassága, a súlya, az életkora és a neme is meghatározza. Egy 68 kilogramm alatti, átlagos magasságú nő például 18-25 pont között válogathat magának minden nap – ügyelve arra, hogy inkább a meghatározott pontérték alsó feléhez tendáljon a végeredmény.

Példának okáért egy darab alma ebből már 1 pont, egy darab zsemle 2 pont, és míg egy szelet tejcsokoládé 3 pont, egy szelet disznóhús pedig 4 pont, addig bizonyos zöldségek, mint a tök vagy a sárgarépa 0 pontosak, azaz bármennyit ehetünk belőlük, tehát egyszerűen kizárt, hogy éheznünk kelljen. Sőt, már ezek a számok is jól mutatják, hogy a pontrendszeres fogyókúra kifejezetten megengedő, de mégis nagyon jól működik – pláne, ha mozgunk is mellette, amivel bónusz pontokat kaphatunk. Ha elég ügyesek vagyunk, hetente akár fél kilókat leadhatunk a segítségével!

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel