Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Karantén body: így szabadulj meg tőle könnyedén, ha felszaladt néhány kiló!

Diéta & Táplálkozás

Karantén body: így szabadulj meg tőle könnyedén, ha felszaladt néhány kiló!

A tavaszi időszak a legtöbb embernek bezártsággal telt az idén, és júniusban is inkább otthon maradt még a többség, aminek eredményeként bizony sokaknál alakult ki úgynevezett karantén body, hiszen a semmittevéssel, valamint az otthonüléssel bizony könnyedén szaladnak felfelé azok az extra kilók.

Emiatt sokan hajlamosak megijedni, azonban aggodalomra semmi ok, hiszen ami gyorsan jött, az gyorsan mehet is abban az esetben, ha időben feleszmélünk és teszünk valamit az ügy érdekében, ezáltal megpróbáljuk leadni felesleges kilóinkat. Hogy miként szabadulhatunk meg könnyedén a járványhelyzetben felszedett plusztól? Lássunk néhány tuti tippet!

Térjünk vissza a régi életmódhoz!

Amennyiben felszaladt ránk némi plusz, az határozottan azt jelenti, hogy változott az életmódunk, aminek a feltárásához nyilván nem kell diploma, hiszen az edzőtermek bezárásával vagy az otthonmaradással értelemszerűen minden változott, így a többség kevesebb mozgás mellett többet evett, így jöttek azok a bizonyos extra kilók.

Amennyiben tehát újra a régi alakunkat és a régi testsúlyunkat akarjuk, akkor az első és legfontosabb, hogy visszatérünk a régi életmódunkhoz. Újra álljunk neki mozogni, ismét figyeljünk oda az étkezésünkre, hiszen ha a járvány előtt nem híztunk, hanem legalább stagnáltunk, akkor valamit biztosan jól csináltunk.

Persze nagyobb a gond, ha már a karantén előtt is csak mentek felfelé azok a kilók! Ebben az esetben nagyon lényeges mielőbb életmódot váltani, tehát nem villámdiétázni, nem átmenetileg változtatni, hanem tartósan az egészség útjára lépni mind a táplálkozás, mind a mozgás tekintetében.

Mozogjunk egy kicsit többet!

Sok esetben persze nem elég, ha visszatérünk a régi életmódhoz! Merthogy ilyen esetben csak lenullázzuk a kalóriabevitelt, de ahhoz, hogy leadjuk azt a felkúszott extrát, nagyon lényeges lesz valami pluszt is bevállalni, ezáltal példának okáért többet mozogni. Már amennyiben eddig is rendszeresen mozogtunk, hiszen ez elengedhetetlen feltétele az egészségnek és a megfelelő testalkatnak.

Ezen a téren nem kell túl sok extrára gondolni, hiszen a fogyás ugyebár nem sprint, hanem maraton. A lényeg, hogy például a heti két edzés ne 60 perces legyen, hanem 70-80, ahogy bírjuk, esetleg három-négy hónapig iktassunk be plusz egy nap testmozgást, és ezzel biztosan könnyebben visszanyerjük a régi állapotunkat.

Pörgessük fel az anyagcserét!

Bár fontos dolog a mozgás, önmagában azonban semmit sem ér, ha nem figyelünk oda étkezési szokásainkra, de még inkább arra, hogy az anyagcserénk rendben legyen, azaz megfelelő tempóval pörögjön. Ezt már a mozgással megtámogathatjuk, de azért rengeteg más egyéb dologgal megsegíthetjük.

Példának okáért kezdjünk el minél több vizet inni, hiszen a dehidratáltság a fogyás legnagyobb ellensége, ezért napi 2-3 liter vizet mindig gurítsunk le a torkunkon, amivel alaposan meg tudjuk támogatni ezen a téren a szervezetünket. Ezen felül gyógyteákkal, száz százalékos gyümölcslevekkel tudjuk még növelni a hatást, de a tiszta víz mindennek az alapja.

Persze sokat segít az anyagcsere pörgetésében a táplálkozás is. Óvakodjunk a fehér lisztből készül ételektől, a sok zsír bevitelétől, és válasszunk helyette minél több rostot, illetve fehérjét. Ha erre odafigyelünk, sok vizet iszunk és rendszeresen mozgunk, akkor garantáltan gyorsan leolvad majd rólunk a karantén body.

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel