Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Meddig fogyjunk? Hol a határ?

Diéta & Táplálkozás

Meddig fogyjunk? Hol a határ?

Bármennyire is összetett folyamat, illetve soktényezős egyenlet, az igazán kitartó emberek számára a fogyókúra nem az elérhetetlen célokról szól, ennek megfelelően a többség könnyedén be tudja indítani szervezetében a fogyáshoz kapcsolódó folyamatokat, de általános jelenség, hogy ezt követően egyfajta bizonytalanság következik.

Fogyni ugyanis jó dolog, de fontos kérdést vet fel például az, hogy meddig fogyókúrázzunk, egyáltalán hol van a határvonal a fogyás tekintetében? Az alábbiakban ezt a témakört jártuk körül minden szemszögből!

Ha nagy fogyás van, egyeztessünk kezelőorvosunkkal!

A fogyókúra határai kapcsán rendkívül fontos megkülönböztetni egymástól a hobbifogyókúrát, amikor mi döntöttük el, hogy leadunk néhány kilót, valamint az orvosi fogyókúrát, amikor egészségmegőrzési célzattal, egy kezelőorvos, esetleg egy gasztroenterológus segítségével próbálunk megszabadulni plusz kilóinktól.

Ha mi döntöttünk a fogyásról, akkor mindig tűzzünk ki magunk elé egy teljesíthető célt, de ehhez vegyük figyelembe legalább a BMI indexet, vagyis egy olyan testsúlyra próbáljuk meg beállítani magunkat, mely a magasságunkhoz viszonyítva megfelelőnek nevezhető, tehát már nem leszünk túlsúlyosak, de soványak sem.

Amennyiben fogyásunkat egy orvos szabályozza, akkor lesz általában a legegyszerűbb dolgunk, hiszen ilyenkor folyamatos kontroll alatt állunk majd. Mindig kisebb célokat érünk el, folyamatosan szabályozva lesz, hogy mit szabad és mit nem, azaz hol vannak a határaink, így nehezebben hibázunk, ami egészségünk szempontjából lényeges.

Szervezetünk tudja, hogy mi neki az ideális!

Előfordulhat, hogy nem igazodunk ki a BMI táblázaton, vagy olyan a testalkatunk, hogy teljesen irreális értéket mutat a követése. Ilyen esetben mindig figyeljünk oda szervezetünk állapotára, hiszen a testünk nagyon jól tudja, hogy mi lesz neki az ideális, hogy mennyi plusz kilót és extra zsírréteget kell leadnia.

Érdemes a mérleg mellett a tükröt is figyelni ahhoz, hogy megfelelően lássuk magunkat, de mivel mentális állapotunk gyakran csalhat, ezért mindig kérjük ki mások véleményét is arról, hogy szerintük eleget fogytunk-e már, vagy szükséges leadni még néhány extra kilót? Ha nem egészségügyi céllal fogyunk, akkor ugyanis az esztétika az egyetlen olyan tényező, ami megszabja a határokat.

Árulkodó jel, ha már nem érezzük jól magunkat!

Sajnos nagyon sokan hajlamosak arra, hogy átessenek a ló másik oldalára a fogyókúra során. Ez azt jelenti, hogy nem érzik jól magukat túlsúlyosan, nekiállnak mozogni, életmódot váltanak, de képtelenek felismerni a határokat, ezáltal akkor is folytatják, akkor is emelnek a mozgásadagon, sőt még akkor is csökkentenek az ételadagon, ha már nem kellene.

A szervezetünk ilyenkor is jelezni fog! Ha már nem igazán érezzük jól magunkat a bőrünkben – pedig plusz kilóktól mentesítve papíron sokkal jobban kellene lennünk –, ha gyengék, fáradtak, kedvetlenek vagyunk, gyomorfájdalmaink vannak, gyakori fejfájástól szenvedünk, esetleg teljesen felborult az anyagcserénk, akkor érdemes azonnal behúzni a kéziféket.

Egyik napról a másikra soha ne hagyjunk abba fogyókúrát!

Persze soha nem szabad egyik napról a másikra abbahagyni egy fogyókúrát, mert annak súlyos következményei lehetnek. A legjobb éppen ezért, ha eleve életmódváltással fogyunk, hiszen ilyenkor szervezetünk magától alkalmazkodik az új étrendhez, tehát csak annyi felesleget enged leadni, ami valóban felesleges, így végül nem léphetjük át határainkat, mert az egész folyamat automatizált, belülről szabályozott lesz, amivel nincs más dolgunk, mint finomítani.

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel