Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mediterrán diéta, avagy a leghatékonyabb fogyókúra

Diéta & Táplálkozás

Mediterrán diéta, avagy a leghatékonyabb fogyókúra

A Földközi-tenger közelében mindennapos az ún. mediterrándiéta – még ha ez nem is tudatos, hiszen az ott lakó emberek életvitelérõlkapta a nevét az a fogyókúrás program, ami számtalan fogyni vágyónak,egészséges életre vágyó embernek segíthet céljai elérésében.

Ez a fajta életmódbizonyítottan magas hatásfokú diétás programnak tekinthetõ és emellett számosjótékony hatása van a szervezetünk mûködésére: csökkenti a daganatos és a szív-érrendszerei megbetegedések rizikóját.

A mediterrán diéta kulcsa pedig egyszerûbb, mint gondolnánk. Zömében zöldségek, gyümölcsök és omega-3 zsírsavakban gazdag táplálkozástjelent, köszönhetõen az olívaolajon sült és párolt ételeknek, illetve ahalaknak és dióféléknek. Mindemellett gyakori a tej és a bor fogyasztása is a diétában.

Az extra szûz olívaolaj fontos szerepet kap a mediterrándiéta hatékonyságában, éppen ezért mellõznünk kell a diéta során a zsírbangazdag fogásokat, más zsiradékok vagy éppen a vaj használatát.

Az olívaolaj mellett kiemelkedõ szerep jut a növényi tápanyagoknak, ezzel biztosítva szervezetünkvitamin, rost és ásványi anyag igényét.

Nem meglepõ, hogy a diéta során érdemesnapjában több alkalommal is friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanunk–lehetõleg nyersen.

A mediterrán diéta hatékonysága a rostban gazdag táplálkozásban rejlik, ami egyrészt megakadályozza a felesleges zsírrétegkialakulását, másrészt lassítja a tápanyagok felszívódását, így hatékonyanelõzi meg az elhízást.

A zöldség és gyümölcs fogyasztása mellett oda kellfigyelnünk a teljes kiõrlésû pékáruk és a durumtészták fogyasztására is, hiszenezekkel még több hasznos ásványi anyaghoz és vitaminhoz juttatjuk aszervezetünket.

A diéta hatékonyságához a megfelelõ fehérjebevitel is hozzájárul, amit a sovány tejtermékekkel biztosíthatunk magunknak, így bátranfogyaszthatunk tejet, kefirt, joghurtot vagy éppen sajtot. A megfelelõfehérjebevitelhez a húsokról sem szabad megfeledkeznünk.

Mediterrán diétáróllévén szó elõtérbe kerül a halfogyasztás – ahogyan az a Földközi tengerközelében élõkre is jellemzõ. Akár heti több alkalommal is ehetünk halféléket,amivel biztosítjuk szervezetünk fehérje, vas, B-vitamin, esszenciális zsírsavigényét.

Mindamellett, hogy ez jó hatással lesz az alakunkra, még a szívroham elõfordulásátis megelõzhetjük vele.

A mediterrán étrend engedékeny a vörösborok fogyasztását tekintve, akár napi 2-3 dl is megengedett ebben a diétás programban.

A vörösborflavonoid tartalma révén megelõzheti az érelmeszesedés elõfordulását. Viszont a borfogyasztás nem elõírás a mediterrán diétában, így aki nem fogyaszt, vagy nemfogyaszthat alkoholt, az is sikerrel alkalmazhatja a diétát, és a bor helyettbátran nyúlhat a 100%-os gyümölcslevek után.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel