Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mediterrán diéta, avagy a leghatékonyabb fogyókúra

Diéta & Táplálkozás

Mediterrán diéta, avagy a leghatékonyabb fogyókúra

A Földközi-tenger közelében mindennapos az ún. mediterrán diéta – még ha ez nem is tudatos, hiszen az ott lakó emberek életviteléről kapta a nevét az a fogyókúrás program, ami számtalan fogyni vágyónak, egészséges életre vágyó embernek segíthet céljai elérésében. Ez a fajta életmód bizonyítottan magas hatásfokú diétás programnak tekinthető és emellett számos jótékony hatása van a szervezetünk működésére: csökkenti a daganatos és a szív- érrendszerei megbetegedések rizikóját.

A mediterrán diéta kulcsa pedig egyszerűbb, mint gondolnánk. Zömében zöldségek, gyümölcsök és omega-3 zsírsavakban gazdag táplálkozást jelent, köszönhetően az olívaolajon sült és párolt ételeknek, illetve a halaknak és dióféléknek. Mindemellett gyakori a tej és a bor fogyasztása is a diétában.

Az extra szűz olívaolaj fontos szerepet kap a mediterrán diéta hatékonyságában, éppen ezért mellőznünk kell a diéta során a zsírban gazdag fogásokat, más zsiradékok vagy éppen a vaj használatát. Az olívaolaj mellett kiemelkedő szerep jut a növényi tápanyagoknak, ezzel biztosítva szervezetünk vitamin, rost és ásványi anyag igényét. Nem meglepő, hogy a diéta során érdemes napjában több alkalommal is friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanunk –lehetőleg nyersen. A mediterrán diéta hatékonysága a rostban gazdag táplálkozásban rejlik, ami egyrészt megakadályozza a felesleges zsírréteg kialakulását, másrészt lassítja a tápanyagok felszívódását, így hatékonyan előzi meg az elhízást.

A zöldség és gyümölcs fogyasztása mellett oda kell figyelnünk a teljes kiőrlésű pékáruk és a durumtészták fogyasztására is, hiszen ezekkel még több hasznos ásványi anyaghoz és vitaminhoz juttatjuk a szervezetünket.

A diéta hatékonyságához a megfelelő fehérjebevitel is hozzájárul, amit a sovány tejtermékekkel biztosíthatunk magunknak, így bátran fogyaszthatunk tejet, kefirt, joghurtot vagy éppen sajtot. A megfelelő fehérjebevitelhez a húsokról sem szabad megfeledkeznünk. Mediterrán diétáról lévén szó előtérbe kerül a halfogyasztás – ahogyan az a Földközi tenger közelében élőkre is jellemző. Akár heti több alkalommal is ehetünk halféléket, amivel biztosítjuk szervezetünk fehérje, vas, B-vitamin, esszenciális zsírsav igényét. Mindamellett, hogy ez jó hatással lesz az alakunkra, még a szívroham előfordulását is megelőzhetjük vele.

A mediterrán étrend engedékeny a vörösborok fogyasztását tekintve, akár napi 2-3 dl is megengedett ebben a diétás programban. A vörösbor flavonoid tartalma révén megelőzheti az érelmeszesedés előfordulását. Viszont a borfogyasztás nem előírás a mediterrán diétában, így aki nem fogyaszt, vagy nem fogyaszthat alkoholt, az is sikerrel alkalmazhatja a diétát, és a bor helyett bátran nyúlhat a 100%-os gyümölcslevek után.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel