Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Még a sikeresnek vélt fogyókúra után sem érezhetjük magunkat biztonságban

Diéta & Táplálkozás

Még a sikeresnek vélt fogyókúra után sem érezhetjük magunkat biztonságban

Az emberek úgy tekintenek a fogyókúrára, mint egy óriásiküzdelemre. A sikerért, az egészségünkért bizony valóban meg kell harcolnunk,fel kell vennünk a kesztyût, és ki kell állnunk a céljaink mellett, meg kelltartanunk a fogyásba vetett hitünket, nem szabad feladnunk félúton a diétánkat,ami mellett elkötelezõdtünk, minden apró kudarc után újra fel kell állnunk ésmég sorolhatnánk hosszasan, hogy mennyi mindent rejt magában egy hosszú éskitartó, küzdelmes fogyókúra.

Az igazi csata azonban akkor kezdõdik, amikorelértük a vágyott testsúlyt és szeretnénk az alakunkat hosszú távon, egy egész életen át megtartani.

A súly megtartása azért is nehéz és küzdelmes, mert egynormál súllyal rendelkezõ, de korábban túlsúlyos ember, akkor érzi igazán jólmagát, ha nagyobb adagokat ehet; összehasonlítva az ugyancsak normál súlyútársaikkal, akiknek korábban semmiféle súlyproblémájuk nem volt – állítja egyfriss ausztrál tanulmány.

A szakemberek szerint ez a jelenség azzalmagyarázható, hogy a fogyás következtében nem alakult át a gyomor, nem haltak el azok az idegek, amelyek az aggyal kommunikálnak az éhség és jóllakottságállapotáról. Hiába adtak le az emberek jelenetõs súlyfelesleget, a fogyáselõtti ételmennyiség hozza meg számukra a jóllakottság érzését.

Sõt, az iselõfordulhat, hogy a korábbi káros és zsírokban gazdag étrend egyszerûen kikapcsolja a leptin hormon jelvivõ képességét, vagyis megszûnik a kommunikációa gyomor és az agy között, így hiába is eszik az illetõ, a teli gyomor nem üzenaz agynak – vagyis fejben az ilyen gondokkal küzdõ ember folyamatosan éhezik.Sajnos az állatkísérletek azt mutatják, hogy ez a visszafordíthatatlanelváltozás a gyomorban már 90 napnyi túlsúlyos állapot során kialakul – ígycsak nagyon kevés fogyókúrázó képes arra, hogy megtartsa a kemény munkávalelért testsúlyát, mindössze 5%-uk.

A kutatók éppen ezért nagyon fontosnak tartják, hogy a kívánsúly elérése után is oda kell figyelni az egészséges és tudatos táplálkozása,figyelni kell az ételek mennyiségére, mert lehet, hogy többet kívánunk, devalójában nincs több ételre szükségünk – és ha erre oda tudunk figyelni, akkorelkerülhetjük az ádáz jojó effektust is.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel