Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mennyire normális a hasmenés fogyókúra közben?

Diéta & Táplálkozás

Mennyire normális a hasmenés fogyókúra közben?

A fogyás során az emberi szervezet rengeteg olyan dolgot produkálhat, ami normál esetben, illetve a megszokott – elhízás esetén rossz – életmód következtében korábban még soha. Az egyik ilyen többek között a hasmenés, ami alaposan ráijeszthet az emberekre, sokakra olyannyira, hogy félbe is hagyják miatta a diétát.

Hogy mennyire normális a hasmenés fogyókúra közben? Az esetek 90 százalékában teljesen, és el is mondjuk, hogy miért, de azért nem árt odafigyelni a kísérőtünetekre, valamint arra, hogy milyen hosszú lefolyású, hiszen egy hetek óta tartó hasmenéses állapot már közel sem tekinthető normálisnak.

 A hasmenés nem mindig rossz

Ha fogyókúrába kezdünk, mindenekelőtt készüljünk fel rá, hogy ideális esetben az emésztőrendszerünk drasztikusan felgyorsul, az anyagcsere maximumra pörög, ez pedig együtt jár a legkülönfélébb tisztító folyamatok beindulásával, mint amilyen a megnövekedett vízkiválasztás, illetve a hasmenés.

A napjában két-három alkalommal tapasztalt hasmenés vagy hígabb széklet a korábbi napi vagy többnapi egy után teljesen megfelelőnek tekinthető, mi több ez lenne a normális, akár hozzá is szokhatunk, ha nem kísérik súlyos hasgörcsök, puffadás és egyéb problémák. Ez a tisztulási folyamattal együtt jár, ami alaposan megtámogatja a fogyást.

A változás felboríthatja a bélflórát

Természetesen a hasmenés hátterében a fogyókúrás időszak alatt – főként inkább a kezdetben – rengeteg más ok állhat. Ide sorolható a bélflóra addigi működésének felborulása is, hiszen amennyiben elhíztunk, akkor elég nagy a valószínűsége annak, hogy a beleink sem tudtak megfelelően működni, így egy hirtelen optimális változás alaposan megmozgathatja őket.

Amennyiben egészségesen kezdtünk el táplálkozni, ilyenkor nincs szükség semmiféle közbeavatkozásra, tehát nem kell például probiotikumot szednünk, éppen ellenkezőleg a szervezetünk magunktól átáll majd az új szokásainkra, melyek hosszabb távon sokkal optimálisabbak lesznek, mint a korábbi életmódunk volt. Az átállás napjaiban azonban a hasmenés teljesen elfogadott lesz.

A sok víz is megviccelheti a szervezetet

Alaposan megviccelhet minket, illetve sokkal inkább a bélrendszer működését, ha korábban éveken át dehidratáltak voltunk, a fogyókúra részeként azonban hirtelen több liter vizet kezdünk el ledönteni a torkunkon. Ezt a víztöbbletet szervezetünk azonnal nem fogja tudni felhasználni, ezáltal olyan hatást érünk el vele, mintha átmosnánk a bélrendszerünket.

Ez nem probléma, ez nem baj, ettől nem kell megijedni, a helyzet normalizálódik majd pár nap alatt, de hirtelen meg kell nyílniuk azoknak a csatornáknak, melyek a vizet fel tudják dolgozni, szervezetünknek meg kell bizonyosodnia róla, hogy ez a vízmennyiség napok után is a rendelkezésére áll folyamatosan, amíg azonban az átállás nem történik meg, számolnunk kell hasmenéssel.

A rostban gazdag táplálkozás is okozhat hasmenést

Különösen akkor számíthatunk szinte teljesen biztosan hasmenésre, ha a vízfogyasztás növekedését rostokban gazdag táplálékokkal tetézzük. A rostok ugyanis önmagukban inkább székrekedést okoznak, de ha vízben gazdag gyümölcsökkel és sok folyadékkal esszük őket, akkor éppen az ellenkező hatást váltjuk ki vele, azaz megindul az anyagcserénk.

Ez néhány napon át hasmenést idézhet elő, melynek magától meg kell szűnnie a diéta során, és csak akkor kell orvoshoz fordulni, ha nagyon erős hasfájás, csikarás és puffadás társul hozzá, mely a diéta abbahagyása után napokkal sem csillapodik.

 Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel