Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mi a titka a sikeres fogyókúrának? A rendszeres étkezés!

Diéta & Táplálkozás

Mi a titka a sikeres fogyókúrának? A rendszeres étkezés!

Mind az orvosok, mind a fogyni vágyók régóta keresik ahatékony és tartós fogyás titkos összetevõjét, azonban mindenki számára kiválómegoldást nyújtó receptet eddig még senki sem talált. Viszont a szervezetünkáltalánosnak nevezhetõ tulajdonságai révén léteznek olyan apró fogások, amelyekmindenkinél segítik a sikeres fogyást – ilyen a rendszeres és gyakori étkezésis.

Gyakran azt hiszik az emberek, hogy ha naponta három alkalommal esznek,akkor már eleget is tettek a gyakori étkezés kívánalmának – azonban ez egytévhit, és ezzel a megoldással nem lehet leadni a súlyfelesleget. Hogy mi áll ennek a hátterében, az cikkünk további részébõl kiderül az olvasó számára.

Ha az emberek meghallják azt a szót, hogy fogyókúra egybõlaz éhezésre és a lemondásokra asszociálnak, holott mind a szervezetünkre, minda fogyókúránkra káros hatással van, ha megvonjuk magunktól a szükségestápanyagokat. Lehet, hogy a hirtelen táplálékmegvonás kezdetben a kilókolvadásával jár, azonban késõbb sokkal több kilót szedünk vissza ezzel a módszerrel.

A fogyókúrás programok kulcsa a napi többszöri táplálkozásbanrejlik, amikor kis adagokat fogyasztunk el egyszerre, de azt napjában többszöris megismételjük, és ezzel felturbózhatjuk szervezetünk anyagcseréjét. Érdemesezért három óránként alacsony kalóriatartalmú ételeket ennünk az állandóéhezéssel szemben.

A táplálék megvonása ugyanis lassítja az anyagcserét, károsan befolyásolja a vércukorszintet, és a fogyás helyett a zsír raktározásifolyamatai indulnak csak be a szervezetünkben.

A rendszeres táplálkozás hozzájárulhat a sikeressúlyvesztéshez, akkor, ha három óránként némi táplálékkal látjuk elszervezetünket. Viszont nem apró nassolnivalókra kell ilyenkor gondolnunk,hanem napi ötszöri és tudatosan átgondolt étkezésekre van szükségünk, hiszennapi háromszor étkeznünk nem elegendõ, ha fogyni akarunk.

Az ötször étkezésselviszont elérhetjük, hogy egyszerre csak kisebb mennyiséget együnk, és hosszabbtávon kisebb adagokat is kívánunk majd, ami segíti a fogyást és nem terheli megúgy az emésztési folyamatainkat sem.

Mint említettük, oda kell arra figyelnünk,hogy mit eszünk, érdemes zsírszegény termékeket, a teljes kiõrlésû gabonákat, agyümölcsöket és a zöldségeket választanunk, hogy segítsük a gyors emésztést éskönnyednek érezhessük magunkat a nap folyamán a többszöri táplálkozás által.

A sikeres diéta során van néhány élelmiszer, amit jobb, haelkerülünk, ilyenek a zsíros, olajos fogások, a félkész termékek, agyorséttermi ételek, a rostban szegény fogások, a vörös húsok. Érdemes emellettarra is figyelnünk, hogyan eszünk.

A „gyorsan bekapunk egy falatot” hozzáállásmég napi ötször étkezés során sem javasolt, érdemes kiélvezünk a falatokat és alaposan megrágnunk mindent, amit csak eszünk; hiszen ezzel a módszerrelhamarabb jól lakunk, és kevesebb étel is teltebb érzést kelt a pocakunkban.

Asikeres fogyásban még a megfelelõ folyadékfogyasztás is támogathat bennünket,ezért érdemes napi két-két és fél liter tiszta vizet, teát, gyümölcslevet innunk, amikor diétázunk. A kellõ folyadékbevitel ugyanolyan hasznosösszetevõje a gyors anyagcserének, mind a rendszeres és rostban gazdagtáplálkozás. Érdemes tartani magunkat ezekhez az egyszerû szabályokhoz éselkönyvelhetjük, hogy diétánk sikeres lesz.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel