Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mi az a GI diéta?

Diéta & Táplálkozás

Mi az a GI diéta?

A fogyni vágyók tömérdek diétás módszer közül válogathatnakkedvükre, attól függõen, hogy milyen elvek mentén szeretnék leadni a feleslegeskilókat. A GI diéta alapja az ételek glikémiás indexe, és ez a besorolás segítnekünk összeállítani a diétás étrendet.

A GI diéta is türelmet igényel, hiszen alapvetõen hosszútávra tervezhetõ és tartós eredmények érhetõek el általa. A GI diétában nem kell lemondanunk semmilyen tápanyagról, így például a sokszormumusnak ítélt szénhidrátokról sem.

A diéta segít feltölteni a szervezetetenergiával, segít abban, hogy könnyebben átvészeljünk egy-egy rohanó napot,segít abban is, hogy jobban viseljük az állandó terhelést.

A diéta az átgondoltrendszernek köszönhetõen megakadályozza a falási rohamokat, segít kordában tartani az édes ízek utáni sóvárgásunkat. Ezeket a kedvezõ hatásokat elsõsorbanannak köszönhetjük, hogy nyugodtan ehetjük a szervezet egyik legjelentõsebbenergiaforrását, a szénhidrátot.

A glikémiás index az ételek egyfajta besorolását jelenti,aminek a segítségével elkülöníthetünk egymástól magas és alacsony GI értékûételeket. A skála 0 és 100 között helyezi el az élelmiszereket, amik közül a 60és 100 közötti érték számít magasnak, míg az 59 alatti érték alacsonynak.

A GIdiéta alapja, hogy az étrendbe alacsony GI értékû ételek kerüljenek, és ezzeltudjuk biztosítani a szervezetünk számára a kiegyensúlyozott vércukorszintet,ami egyben azt is jelenti, hogy nem törhet ránk hirtelen éhségérzet.

A magas glikémiás indexû ételek túl gyorsan emelik meg a vércukorszintet, amit aztán gyorsan fel is használ a szervezet, a vércukorszint leesik, és hirtelen kínzóéhség tör ránk. Ilyen hatást vált ki például a fehér kenyér.

A magas GI értékûételek általában szegények rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban is.

Most, hogy már ismerjük a glikémiás indexet és a diétaalapjait, érdemes azt is tisztáznunk, hogy milyen alapelvek mentén kell végeznünk a diétát.

Rendkívül fontos, hogy egy étkezést se hagyjunk ki, fõleg a reggelirõl ne feledkezzünk meg a diéta ideje alatt, együnk rostban gazdag ételeket már a nap elsõ alkalmával is. Minden egyes étkezés során együnkfehérjét, erre fõleg abban az esetben figyeljünk, ha szénhidrátban gazdagabbfogást választunk.

A túl magas GI értékû ételeket jobb, ha teljesen mellõzzükaz étrendbõl, azonban a nassolásról nem kell lemondanunk. Mértéktartássalmogyorót és csokoládét is ehetünk, csak figyeljünk oda a választottalapanyagokra, azok legyenek minõségi termékek.

A szénhidrátokat vacsorára is fogyaszthatjuk, ami hozzájárul a szerotonin keletkezéséhez, ami a nyugodtalváshoz szükséges. Oda kell figyelnünk a rendszeres táplálkozásra is, ésérdemes napi öt alkalommal étkeznünk.

Nagy segítséget jelent az élelmiszerek besorolása, hiszen azalacsony glikémiás index egyben azt is jelenti, hogy az adott étel egészséges,segíti az ellenálló képességünk hatékony mûködését is.

Az immunrendszertámogatása alapvetõen annak köszönhetõ, hogy a fogyasztható alapanyagok vitamin, rost és ásványi anyag tartalma is magas.

Viszont a diétának vannakhátrányai is, hiszen ennek az étrendnek a betartása is hatalmas önuralmatkövetel és az alacsony GI érték mellett szükséges kontroll alatt tartanunk abevitt zsír mennyiségét is.

Az alacsony GI érték ugyanis nem árulja elszámunkra, hogy abban az ételben mennyi a zsírtartalom, vagyis hogy pontosanmennyire hizlal, éppen ezért a fogyás és siker érdekében érdemes monitoroznunk,hogy mennyire zsíros az adott, elfogyasztani kívánt alapanyag, és azbeilleszthetõ-e az étrendbe vagy sem.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel