Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Milyen ételt fogyasszunk edzés előtt, közben és után, hogy egészségesek maradjunk?

Diéta & Táplálkozás

Milyen ételt fogyasszunk edzés előtt, közben és után, hogy egészségesek maradjunk?

A sikeres fogyókúra kulcsa a táplálkozás és a testmozgásmegfelelõ kombinálásában rejlik, annak, akik igazán eredményes fogyást szeretneelérni erre mindenképpen oda kell figyelnie. Ez a kombináció viszont nemegyszerûen annyit jelent, hogy egészségesen étkezünk és mellé rendszeresenmozgunk.

Ennél többet is megtehetünk, méghozzá azzal, ha megismerkedünk azokkalaz irányelvekkel, amik segítenek eldönteni, hogy mit érdemes ennünk és innunk a testmozgás elõtt, után és az edzés alatt. Nézzük meg, milyen tanácsokkal látnakel bennünket a tengerentúli sporttáplálkozás alapelvei.

Ha szeretnénk az edzéseken kihozni magunkból a maximumot, ésa lehetõ legjobb teljesítményt nyújtani a kellõ hatásfok érdekében, akkorkövetnünk kell azt a tanácsot, mely szerint sem enni, sem inni nem ajánlott azedzések elõtt. Telített gyomorral nem képes a szervezetünk a testmozgásra koncentrálni.

Viszont az is igaz, hogy teljesen üres gyomorral is képteleneklennénk edzeni, és vannak olyan esetek, amikor nehéz összehangolni az edzést azétkezéssel.

Éppen ezért, ha edzés elõtt szükséges ennünk valamit, akkor az ne zsíros és a gyomrot megterhelõ étel legyen, és ne is fehérje, inkább valamilyenszénhidrát, mondjuk egy banán, hiszen ez fél óra alatt megemészthetõ,ellentétben egy adag olajos hallal, amivel még órákon át dolgozik a gyomor.

Rendkívül fontos, hogy edzés közben tilos ételeket enni. Az elhasznált energia pótolható vízzel, szénhidráttal dúsított ital okkal. Adottesetben banán, szõlõcukor, energiaszelet belefér, hogy energia szintünkmegfelelõ legyen és hatékony lehessen az edzés, hisz körülbelül 20 perc alattkiürülnek az energiaraktárak.

Az edzések után az elsõdleges dolgunk, hogy pótoljuk azelveszített folyadékot, és visszatöltsük a szénhidrátokat. Éppen ezért érdemes valamilyen vitaminban és tápanyagokban dús ételt fogyasztanunk, amitõl újraéleterõre kapunk, viszont a ledolgozott zsírmennyiséget nem fogja befolyásolni.

A fenti irányelveket érdemes megfogadni, ha az egészségesétkezést és a hatékony sportot szeretnénk kombinálni.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel