Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Mitől sikeresek a rapid fogyókúrás ígéretek?

Diéta & Táplálkozás

Mitől sikeresek a rapid fogyókúrás ígéretek?

Gyakran döntenek úgy a fogyni vágyók, hogy természetesmódszereket igénybe véve szeretnének lefogyni. Az esetek többségében azonbannõk vagy édesanyák fogyókúráznak, akik az idejük is és a pénztárcájuk is véges,így gyakran kerülnek olyan nehéz helyzetbe, hogy nem tudják végrehajtani ahosszan tartó diétás és fogyókúrás programokat.

Nem is kell túl sokáig gondolkodni ezen a helyzeten, éskönnyen beláthatjuk, hogy a természetes fogyókúra bizony nagy áldozatokat kívánmeg egy családanyától. Gondoljunk csak bele abba, hogy általában nem diétázikilyenkor az egész család, éppen ezért minimum kétfajta menüvel kellelõkészülnie a fogyni vágyó anyának, plusz azt is beleszámolhatjuk nyugodtan,hogy egyre több családban van legalább egy fõ, akinek valamilyen speciálisétrendet kell tartania.

Mindez már igen komoly anyagi megterhelést is jelentegy családnak. Ugyancsak nehezíti a helyzetet, hogy a természetes fogyásról aszakemberek úgy tartják, hogy havonta 2-3 kilótól lehet reálisan megszabadulni.Ez mondjuk 20-30 kiló súlytöbblet esetében minimum 10-13 hónapot jelent, amirea legtöbb ember úgy tekint, hogy az bizony rengeteg.

További nehezítõkörülmény, ha egy többgyermekes családanya fogyni szeretne, hogy sokszor elégkevés energiája marad arra, hogy azzal foglalkozzon vajon mibõl mennyit isehet, és mit mivel kombinálhat, ha fogyni szeretne.

Hiszen általánosságban véveegy teljesen átlagos családanya szinte egész nap rohan a lakás, óvoda, iskola,munkahely, boltok, óvoda, iskola, lakás útvonalon. Egy fárasztó nap után pedigaz utolsó porcikája sem kívánja, hogy a kalóriák számlálásába merüljön.

Még biztosan találhatnánk okot arra, hogy miért is nehé ztermészetes úton fogyni, viszont már ennyi is bõven elegendõ ahhoz, hogymegértsük miért olyan népszerûek a villámdiéták. Hiszen ezek a rapid módszerek azt ígérik a fogyni vágyóknak, hogy gyorsan és egyszerûen fogyhatnak, ráadásulolcsón, és különösebb gondolkodást sem igény az étrendek összeállítása.

Mindezpedig elég csábító a fenti nehezítõ körülmények fényében, még akkor is, ha ezeka rapid módszerek nem tudnak tartós eredményt garantálni. Hiszen gyakranvisszajön, sokszor még kamatostul is a leadott súlyfelesleg, amikor az emberabbahagyja a csodapirula szedését, vagy már nem issza a fogyasztó porbólkikeverhetõ dzsúszt. Ennek pedig egy igen egyszerû oka van, a rapid módszer nemsegít változtatni a rossz szokásokon, és a káros életmódon.

A természetes fogyás ellenben tartós fogyást jelent. Az alapszabály nagyon egyszerû: egyél kevesebbet, mint amennyit fel tud aszervezeted használni. A természetes fogyás nem tartalmaz szigorú tiltásokat,nem írja elõ, hogy este hat után nem ehet az ember. Nyugodtan ehet még az emberegy könnyû fogást (olyan 300 kalóriát) akár este nyolckor is, ha rendszeresenéjszaka tizenegy óra után alszik el.

A lényeg, hogy lefekvés elõtt minimum 2órával az ember már terhelje feleslegesen az emésztõrendszerét, mert azlelassítja az anyagcserét, és egy fogyókúra alatt éppen az ellenkezõje a fõcél. A természetes fogyásban még a jó minõségû csokoládé is megengedett, csakfogyassza azt az ember mértékkel, és ne egyen meg egy ültõ helyében egy egésztábla csokoládét.

A természetes fogyás, éppen azért mert természetes, bizonyidõbe telik, de ezt el kell fogadni, ha az ember igazán tartós eredménytszeretne. Elég csak abba belegondolni, hogy az a 10-20 kiló plusz sem egy-kéthét alatt került az ember testére. A hízás is idõbe telik, a fogyás is idõt igényel. A gyors fogyás ígérete bár csábító, és még az is lehet, hogy egyvillámdiéta egészen könnyen kivitelezhetõ, azonban hosszú távon fikarcnyit semér.

A tartós fogyáshoz tehát az elsõ lépés az elfogyasztottkalória mennyiségének csökkentése, és az étrend tudatos kialakítása. Ha ez mármegvan, és beépült a mindennapokba, akkor lehet beiktatni a rendszerestestmozgást is a napi, heti gyakorlatba. A rendszeres testmozgásba sem kell, ésnem is érdemes, fejest ugrani. A rendszeres testmozgás nem azt jelenti, hogy azember elkezd a maratónra edzeni.

Különben is elõbb a szervezetnek azt kellelfogadni, hogy kialakulóban van egy másfajta étrend, amihez alkalmazkodniakell, ezért a túl nagy terhelés visszavetheti a már étrendben kialakult jószokásokat, és ezzel dugába dõlhet minden fogyókúrás célkitûzés. Perszeelképzelhetõ, hogy egy fiatalabb szervezet mindent egyszerre elbír és elvisel,és meg sem kottyan számára egyszerre étrendet váltani és rendszeresensportolni, az idõsebb korosztály számára inkább a türelem javasolt.

Jobb aprólépésekben haladni elõre és tényleg hosszú távon az egész hátralévõ életreváltozást idézve elõ, mint kezdetben nekiveselkedni, és pár nap után teljesenkifáradva feladni az egész életmódváltást.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel