Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Néhány szuper nassolni való, amit fogyókúra alatt sem kell nélkülöznöd

Diéta & Táplálkozás

Néhány szuper nassolni való, amit fogyókúra alatt sem kell nélkülöznöd

A nassolás és a fogyókúra sok ember szerint egyáltalán nem emlegethetők egy lapon. Ez nem meglepő annak fényében, hogy a nassolni valókról a legtöbbünknek értelemszerűen az erősen hizlaló élelmiszerek jutnak az eszébe, ezeket azonban nem kell kivenni az étrendünkből, ha fogyni akarunk, csupán helyettesíteni őket. Hogy milyen nasik jöhetnek szóba? Lássuk!

Görög joghurt némi extrával

Kitűnő választás lehet a fogyókúra során a görög joghurt alkalmazása, de mielőtt rohannánk a boltba, a legtöbb ott kapható készítmény sajnos alkalmatlan ebből a célból, mert dugig vannak cukrozva. Az igazi natúr görög joghurt sok esetben csak speciális boltokban vagy termelőtől kapható, és nyilván drágább is, cserébe viszont sokkal finomabb és egészségesebb.

Ha önmagában nem tudjuk megenni, bátran tehetünk bele pár szem mandulát és diót, amivel tartalmasabbá is tehetjük, a rengeteg fehérjét pedig egészséges zsírokkal dobhatjuk fel, melyek hozzásegítenek a fogyásunkhoz. Elegendő egy pohár görög joghurt ahhoz, hogy többé ne sóvárogjunk más nasi után!

Pattogatott kukorica

Tudtad, hogy a pattogatott kukoricában alig van kalória? Természetesen nem a boltban vásárolható mikrohullámú sütőben pattogtatható típusokra gondolunk, hanem arra, amit frissen morzsolt kukoricából állítunk elő saját magunk, méghozzá egyszerű forró sütőben, esetleg kevéske vajon pattogtatva.

Egy nagy zacskó ebből alig 100 kalóriát jelent, és mivel kimagasló a rosttartalma, ezért nagyon jól eltelíti a gyomrot. Ezen felül az ízesítéssel is tudunk kísérletezni, hiszen a sima sós mellett készíthetünk sajtos, de akár fahéjas változatot belőle, melyek különlegesek, mégis finomak és alacsony kalóriás nassolni valók lesznek.

Mogyoróvajas banán

A mogyoróvaj kapcsán sokan úgy tartják, hogy kifejezetten hizlaló, rengeteg kalóriát tartalmazó étel, de valójában az igazi mogyoróvajban nincs cukor, nem is tekinthető édességnek, inkább egy egészséges nasinak. Nyilván ez csak akkor igaz, ha nem üvegszámra esszük, hanem csak egyfajta kísérőként alkalmazzuk.

Simán jó alternatíva például mártogatóként egy finom banán mellé. Ha valami ízletesre és különlegesre vágyunk, tegyünk ki egy nagykanállal egy tálba, majd a banánt harapásonként mártogassuk bele a mogyoróvajba, aminek az eredménye egy elképesztően finom és egészséges különlegesség lesz.

Humuszos alma

Az alma önmagában egy igazi finomság, de humusszal kiegészítve pláne szuper nasi, ami ráadásul alig tartalmaz kalóriát, mindemellett pedig még rendkívül finom is. A kombináció azért nagyon szerencsés, mert az alma egészséges szénhidrát, míg a humusz rengeteg fehérjét tartalmaz, ami a fogyókúra során nagyszerű párosítás.

Ezen felül úgy tartalmaz kevés kalóriát, hogy közben rengeteg energia van ebben az ételben, ezáltal akár tízóraira vagy uzsonnára is ideális. Ráadásul sok előkészítést sem igényel, csak mártogassuk humuszba az almaszeleteket és élvezzük az ízeket!

Ricotta sajtos burgonya

Természetesen a nasi nemcsak édes, hanem sós is lehet. A popcorn mellett ide sorolhatjuk a ricotta sajtos burgonyát, ami egyszerűen elkészíthető, mégis ízletes, tartalmas és kevés kalóriatartalmú finomság, melyből elegendő egyet megenni ahhoz, hogy órákra eltelítsen.

Ehhez csak süssünk meg egy édesburgonyát, majd ha elkészült, reszeljünk rá egy kevéske zsírszegény ricotta sajtot, és máris fogyaszthatjuk. Az ételben nemcsak rengeteg szénhidrátot találunk, de megannyi rost, kálium és sok-sok fehérje is van benne. Feltétlen próbáld ki!

Forrás

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel