Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Nem kell kiiktatni étrendünkből a fehér ételeket, csak mértéket kell tartani velük

Diéta & Táplálkozás

Nem kell kiiktatni étrendünkből a fehér ételeket, csak mértéket kell tartani velük

Egy idõben terjed egy olyan fogyókúrás diéta, aminek alapjaa fehér ételek kerülése volt. Viszont egy tengerentúli kutatócsoport munkásságaszerint ez a feltevés nem nyert igazolást, és egy fogyókúra alatt is bátranfogyaszthat az ember rizst, sõt akár tésztát is ehet.

Mit mond a kutatócsoport a fehér ételekrõl? Szerintükérdemes a mértéktartás alapelvét alkalmazni ebben az esetben is, hiszen ez az,ami az élet számos más területén is sikerrel alkalmazható. Egy diéta soránmértékkel és átgondolt formában elkészítve bátran fogyasztható rizs, fehér kenyér és tészta is.

Viszont kerülendõek az édes tészta ételek, vagy a zsíroskenyér. Viszont a fehér kenyérbõl készült pirítós egy nagy adag saláta mellémár szuper összeállítás, vagy sovány hús a tészta mellé savanyúsággal is remekválasztás.

Érdemes hát a fehér ételeket zöldséggel, sovány hússal párosítani. Arizzsel kapcsolatban például érdekesség, hogy a sokak által javasolt barna rizscsak akkor nulla kalóriás, ha magában esszük.

Ha hús mellé fogyasszuk a rizst,akkor a teljes étkezés energiatartalma és az elégetéséhez szükséges energiaszempontjából teljesen mindegy, hogy barna vagy fehér rizst választottunk-e köretként.

A teljes kiõrlésû, illetve barna kenyér és a fehér kenyérviszonyát is vizsgálta az amerikai kutatás, hiszen sok fogyókúra teljesenmellõzi a fehér kenyeret, mondván hizlal. Viszont a kutatók szerint a fehérkenyérben kevesebb a kalória, mint a teljes kiõrlésû társában.

Ez természetesenérhetõ is, hiszen a teljes kiõrlésû gabonák felhasználásával egy tápanyagban ésrostban gazdagabb kenyeret kapunk, ami a szervezet számára hasznosabb. Azonbanez nem azt jelenti, hogy ki kell zárnunk a fehér kenyeret az életünkbõl, sõt hajól esik, napi 1-2 szeletet bátran elfogyaszthatunk belõle.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel