Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Nem kötelező, hogy csak salátát tartalmazzon egy hatásos fogyókúra étrend

Diéta & Táplálkozás

Nem kötelező, hogy csak salátát tartalmazzon egy hatásos fogyókúra étrend

Sajnos nagyon sokan élnek abban a tévhitben, hogy a hatásos és sikeres fogyókúra étrend minden esetben abból áll, hogy reggeltől-estig salátát eszünk.

Bár eszünkben sincs megkérdőjelezni, hogy a saláta, a rengeteg friss zöldség és gyümölcs milyen fontos szerepet játszik abban, hogy valaki megszabaduljon felesleges kilóitól, és utána fenntarthassa elért eredményét – azaz ne alakuljon ki a sokak által rettegett jojó effektus –, de közel sem csak salátát kell ennünk ahhoz, hogy lefogyjunk.

Rengeteg embernek ugyanis kifejezetten nehezére esne vegetáriánussá válnia, és bár távol álljon tőlünk, hogy elhatárolódjunk ennek az étrendnek és életmódnak a követőitől – hiszen mi még nem találkoztunk túlsúlyos vegetáriánussal, vegánnal pedig pláne nem –, azonban aki nem szeretne, nem kell lemondania a húsételekről.

Éppen ellenkezőleg, a sikeres fogyókúra összeállításához igenis nagy szükség van arra, hogy változatosan táplálkozzunk, hogy minden tápanyagot megadjunk magunknak, noha nem árt észben tartani, hogy ehhez lényeges lesz összeállítani egy megfelelő étrendet.

A hús nem tilos!

 Éppen ellenkezőleg, bizonyos hústípusok kifejezetten sokat segíthetnek abban, hogy fogyókúránk sikeres lehessen. Értelemszerűen a zsíros vörös húsokat nem árt kivenni a fogyókúra étrendből, de például a szálkás csirkehúst, vagy a halat abszolút érdemes prioritásban tartani.

Ennek az oka többnyire abban keresendő, hogy ezekben a hústípusokban kifejezetten sok fehérje található, óriási tápanyagérték, de nem kimagaslóan sok kalória, és ha a zsíros részeket mellőzzük, akkor egy olyan nagyszerű fogyókúrás étket kapunk, ami megfelelő mennyiségben ugyanolyan hatásos lehet, mint a saláta.

Persze nem árt ügyelni arra, hogy miként készítjük el ezeket a húsokat. Az, hogy grillezzük vagy sütjük, esetleg megfőzzük, az majdnem teljesen mindegy, az viszont egyáltalán nem az, hogy például zsírban vagy valamilyen olajban sütjük ki őket. A legjobb döntés értelemszerűen az extraszűz olívaolaj lesz, de más alternatívák is léteznek.

 Még az édesség is belefér!

 Rengetegen gondolják úgy, hogy az édesség egy fogyókúrás étrendbe nem fér bele. Ez azonban egyáltalán nem igaz, csak azt kell tisztáznunk, hogy pontosan mit nevezünk édességnek!

Nyilvánvaló, hogy egy fogyókúra étrendbe nem fér bele például napi egy tábla csokoládé, sőt mi több, a kezdeti intenzív fogyási időszakban még egyetlen kocka tejcsoki sem. Van azonban ezer és egy más módja annak, hogy nassolni tudjunk, méghozzá akár valamilyen édességszerű dolgot!

Példának okáért kifejezetten hatásos és előnyös lehet az étcsokoládé fogyasztása, pláne a magas kakaótartalommal rendelkező típusoké, melyek rendszerint nem tartalmaznak semmi cukrot, de mégis édességnek tekinthetők.

Szintén ebbe a kategóriába sorolhatók például a szárított gyümölcsök – néhány sokkal jobb, mint bármilyen csokoládé –, de a zsírszegény joghurtok vagy a megfelelő müzlik is ideálisak lehetnek.

 A pékáruról sem kell lemondanod!

 A sikeres fogyáshoz elengedhetetlen, hogy a fehérlisztből készült termékeket kivonjuk az étrendünkből, de ez nem jelent azt, hogy soha többé nem ehetünk kenyeret vagy zsemlét, esetleg kiflit, netán más pékárut.

Éppen ellenkezőleg, egyre több pékségben találkozhatunk már a legkülönfélébb teljes kiőrlésű termékekkel, melyek nemcsak finomabbak lehetnek, mint a fehérlisztből készült társaik, de mindemellett kevesebb kalóriatartalommal is bírnak, tehát beépíthetők az étrendbe.

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel