Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Nem működhet a fogyókúra kalória-számolgatás nélkül

Diéta & Táplálkozás

Nem működhet a fogyókúra kalória-számolgatás nélkül

Rengetegen vannak, akik minden nap azzal küzdenek, hogy leadjanak néhány felesleges kilót magukról. Ennek különféle módszerei vannak, és miközben sokan erre vagy arra a megoldásra esküsznek, azt azért nagyon lényeges kiemelni, sőt leszögezni, hogy a fogyókúra kalória-számolgatás nélkül biztosan senkinek sem sikerülhet majd.

Fontos tehát tisztában lenni testünk határaival, de még inkább azzal, hogy melyik étel, pontosan milyen sok kalóriával rendelkezik, hogy mekkorák a napi limitek, hiszen csak ehhez tudjuk majd igazítani az étkezésünket, illetve azt is, hogy milyen sok mozgást igénylünk.

Mennyi kalóriára van szükségünk?

A kalóriaszámítás nem egyszerű feladat, ezt el kell ismernünk, azonban mégis fontos megismerkedni vele, hiszen alaposan megkönnyítheti majd a dolgunkat a fogyás tekintetében.

Fontos tudni, hogy mindenkinek van egy alapvető anyagcseréje, vagyis a szervezetünk akkor is használ energiát, ha nyugalmi állapotban van és nem mozog, hiszen a légzés, az emésztés, sőt a gondolkodás is égeti a kalóriákat. Az étel a test üzemanyaga, így akkor is szükség van evésre, ha éppen semmi megerőltetőt vagy megterhelőt sem csinálunk.

Hogy mégis mennyi az alapvető anyagcserénk? Ezt egy nagyon egyszerű képlettel tudjuk kiszámolni.

A nők esetében 30 éves korig a testtömeget kell beszorozni 14,7-tel, és hozzáadni 496 kalóriát. 30 éves kor fölött a szorzó már 8,7 lesz, és plusz 829 kalóriát kell hozzáadni az értékhez.

Férfiak esetében 30 éves korig 15,3-mal kell megszorozni a testtömeget és 679 kalóriát hozzáadni, 30 éves kor fölött pedig 11,6-tal kell szorozni és 879-cel bővíteni az összeget.

A fentiek alapján egy 30 éves, 60 kilós hölgy esetében a napi kalóriaszükséglet az alapvető működéshez: 60×14,7+496= 1378 kcal. Ez tehát az a napi minimum, amire egy ilyen paraméterekkel rendelkező hölgynek szüksége van, azaz ennyi kalóriát mindenképpen el kell fogyasztani ételekkel ahhoz, hogy ne érezzük magunkat rosszul a mindennapokban.

Értelemszerű ezek után, hogy ha a bevitt kalóriamennyiség folyamatosan pozitív értékeket mutat, akkor hízás alakul ki, amennyiben viszont negatív irányú, akkor fogyás tapasztalható majd.

 Mennyivel szabad kevesebb kalóriát fogyasztani?

Rendkívül lényeges dolog a fogyókúra kapcsán, hogy ne essünk túlzásba az elfogyasztott kalóriák mennyiségével, hiszen ha szervezetünk nem kapja meg a szükséges üzemanyagot, akkor az bizony egyet jelent azzal, hogy rosszul leszünk és megbetegszünk majd.

A szakértők ajánlása szerint jelenleg legfeljebb 500 kalória a megengedett mínusz érték, ami a mindennapokban belekalkulálható egy fogyókúrás programba. Hosszabb távon természetesen nem, hiszen rendkívül egészségtelen lesz a szervezet számára, de egy életmód kezdéséhez vagy egy gyors fogyókúrához, ezt mindig vegyük figyelembe.

Amennyiben tehát 1500 a maximálisan bevihető kalóriamennyiségünk, akkor 1000 kalóriát mindenképpen el kell fogyasztanunk, a cél az lesz, hogy ezt úgy osszuk el, hogy egész nap tele legyen a gyomrunk, és ne éhezzünk, mert akkor a fogyás helyett szervezetünk raktározó üzemmódra kapcsol.

Érdemes egyébiránt nem a maximumokkal játszani ezen a téren, sokkal kiegyensúlyozottabb és kevésbé megerőltetőbb lesz a fogyás, ha azt 200 kalóriás mínuszokkal indítjuk el, amit természetesen mozgással is elérhetünk minden egyes nap. Lényeges azonban mindig pontosan számolni, ezáltal még az elfogyasztott víz mennyiségét is belekalkulálni, hogy ne kerüljünk ellentmondásba.

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel