Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Sikertelen has fogyókúra? Ezek lehetnek az okai!

Diéta & Táplálkozás

Sikertelen has fogyókúra? Ezek lehetnek az okai!

A fogyás szempontjából a has alighanem az egyik legkényesebb terület, hiszen rendkívül nehézkes megmozgatni, a legtöbb ember azonban mégis ezen a területen szedi magára a legtöbb felesleges kilót.

A legnagyobb probléma azonban nem is annyira az esztétikában keresendő, mint inkább egészségügyi oldalról, hiszen a megnövekvő hasi zsírréteg a tudományos kutatások szerint megnöveli a szívbetegség, valamint a cukorbetegség kockázatát – a daganatos betegségekről nem is beszélve.

Amennyiben mi is többször megpróbáltuk a has fogyókúrát, de egyszer sem értünk el vele sikert, akkor érdemes más nézőpontból megközelíteni a kérdést, és nem újabb módszereket keresni, inkább feltárni azokat az okokat, melyek a sikertelenség hátterében állnak. Hogy melyek ezek?

A kor sok mindenre magyarázat

Többek között például a has fogyókúra sikertelenségére is, aminek az oka abban keresendő, hogy 40 éven felül az anyagcsere fokozatosan lassul, a változókor után szinte extrém mértékben, ez és a hormonális változások pedig sokkal keményebb edzéseket és diétákat követelnek, hiszen hasról fogyni soha nem egyszerű!

Nem jó az alkalmazott edzés

Amennyiben a kor tényezőjét kizárhatjuk, a hasi zsírpárnák leadása kapcsán rendszerint a rossz edzés szokott gondot jelenteni. Sokan ott hibázzák el, hogy direkt a hasat mozgatják, felülések, hasprések és egyebek társaságában, csakhogy ez az út nem jó megoldás, hiszen hasról csak úgy lehet fogyni, ha az egész testről lemegy a zsír, tehát általános zsírégető edzések hozhatják ebben a tekintetben a legjobb eredményeket.

Túl sok az életedben a stressz

Sajnos manapság nagyon fontos számításba venni a sikertelen fogyókúra kapcsán a stressz kérdését is, hiszen minden embert ér kisebb-nagyobb stressz a mindennapokban, ami nem meglepő. Pláne ebben a járványhelyzetben, amikor a munkahelyünk, a gyermekeink, a saját egészégünk miatt is állandóan aggódnunk kell. A stresszről tudni kell, hogy zsírraktározó folyamatokat indít el a szervezetben, miközben növeli bennünk a vágyat a zsíros és kalóriában dúslakodó ételekre. Ez a hasi zsírpárnák tekintetében nem a legszerencsésebb.

Nem alszol eleget

A stressz mellett a mai kor második leggyakoribb problémája az alváshiány, amivel gyakorlatilag egy lassú öngyilkosságba taszítják magukat az amberek. A kevés alvás a túlsúlyra sincs jó hatással, drasztikus mértékben lassítja az anyagcserét, de a kialvatlanság csökkenti a szervezet ellenállóképességét olyan értelemben, hogy nehezebben tudjuk megállni például az egészségtelen ételeket, amivel szintén a hasi zsírpárnákat támogatjuk meg – méghozzá duplán.

Dehidratált vagy

A fogyáshoz elengedhetetlen a gyors anyagcsere, ez mindenki számára nyilvánvaló. Ehhez azonban nemcsak megfelelő táplálkozásra lesz szükségünk, hanem sok-sok folyadék elfogyasztására is. Napi 2-3 liter vízzel megtámogatni egy jó edzéstervet, illetve egy megfelelő étrendet, gyakorlatilag biztos utat jelent a siker felé.

Nincs megfelelő motivációd

A legtöbb fogyókúrás sikertörténet hátterében a megfelelő motiváció áll. Ha valakiből ez hiányzik, az soha nem fogja leadni felesleges kilóit, pláne nem olyan kényes területről, mint a hasi régió. Először is tehát mindig a megfelelő célra találj rá, és kiábrándítanánk: a „csak úgy” nem elég motiváló.

Egyszerűen ilyen az alkatod

Nem szabad figyelmen kívül hagyni a hasi fogyókúra kapcsán azt sem, hogy valakik tényleg emberfeletti teljesítmény esetén sem tudnak lefogyni a hasukról, mert alma alkatuk van. Hozzátennénk, hogy ez sem jelenti azt, hogy lehetetlen a dolog, de tény és való, hogy több küzdelmet igényel majd!

Forrás

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel