Connect with us

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Stresszes életet él és nem akar elhízni? Íme, néhány tuti tipp!

Diéta & Táplálkozás

Stresszes életet él és nem akar elhízni? Íme, néhány tuti tipp!

 

Semmire sincs idõ, mindig csak kapkod és rohan az ember – eza stresszes életmód velejáróra, amikor az embernek nincs én ideje, de még egykellemes étkezésre sem tud kellõ idõt és figyelmet szánni.

Ilyenkor a nagyrohanásban az ember csak bekap egy falatot, és az messze nem egy egészségesfalat lesz. Az emésztés külön kap egy pofont azzal, hogy a gyorsan és nem elégalaposan megrágott ételt nehezebb megemésztenie, de még gyakran a rostban gazdag zöldségek és gyümölcsök is elfelejtõdnek, ami dupla teher az anyagcserének. Eza folyamat szépen lassan a felesleges kilók elszaporodásával jár.

Léteznek azonban olyan apró taktikák, aminek köszönhetõenmég a rohanó életmód ellenére is egészségesebben élhetünk. Ehhez mindenképp több figyelmet kell szánnunk az étkezési szokásainkra, és a hízás elkerüléseérdekében érdemes megfogadni ezt a pár tanácsot.

Az ételek mennyisége helyett az ételek rágására szenteljük afigyelmet. Hiszen minden egyes alaposan és jól megrágott falattal egyre inkábbeltelítve érezzük magunkat, hamarabb lakunk jól, és ez a jóllakottság hosszabbtávon is tart majd, mintha hirtelen rengeteg ételt megennénk.

Ezzel az elsõtippel máris sokat tehetünk azért, hogy ne szaladjanak fel ránk a feleslegeskilók. A másik fontos tényezõ, hogy a nagy rohanásban se felejtsünk elmagunkhoz venni kellõ mennyiségû folyadékot, hiszen az anyagcsere megfelelõmûködéséhez elengedhetetlen a kielégítõ mennyiségû folyadékfogyasztás.

A hiányos táplálkozás minden esetben káros a szervezetünkmûködésének, és ez hatványozottan igaz abban az esetben, amikor nagyobbmegterhelésnek vagyunk kitéve a mindennapok során.

Éppen ezért elengedhetetlena kellõen változatos és harmonikus étrend, ami segít a stresszel való megküzdésbenis. A rostban gazdag zöldséget és gyümölcsöt bármikor magunkhoz vehetjük nyersformában, így mindenképpen jobb választást jelent, mint hasztalannassolnivalókat enni. Az anyagcsere érdekében napi 5-600 gramm rostban gazdag étel fogyasztása javasolt.

Viszont nem csak az anyagcsere segítése a cél,hiszen a kellõ vitaminbevitel révén kevésbé leszünk fogékonyak az egyesbetegségekre és magasabb lesz az ellenálló képességünk, ami a rohanó életmódunkmellett csak a javunkra lehet.

 

Teljes írás
Olvasd el ezeket is:

További cikkek innen: Diéta & Táplálkozás

Fel